Smyslem uvedených přednášek a cvičení je osvojení didaktických dovedností, které budoucím učitelům umožňují efektivně řídit proces osvojování učiva chemie.
Kurz probíhá prezenčně, v případě nemožnosti prezenční výuky bude kurz probíhat v on-line prostředí ZOOM nebo Meet.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (17.02.2022)
The main purpose of this lecture is to provide help in the process of mastering key competencies of pre-service chemistry teachers.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (21.07.2014)
- Janoušková, S., Kukal, P. Znamení ďábla, Computer Press, 2006
- Ginnis, P. Efektivní výukové nástroje pro učitele, Edulab, 2017
- Vohlídal, Julák, Štulík Chemické a analytické tabulky, Grada, 1999
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (10.02.2020)
Požadavky ke zkoušce
Zápočet:
• Úspěšné absolvování alespoň čtyř z pěti průběžných testů (min. 60 % bodů/test) (online či prezenčně dle aktuální situace)
• Splnění všech úkolů v Moodle
• Vytvoření vlastního testu, vyzkoušení v praxi a reflexe (online či prezenčně dle aktuální situace)
Zkouška: • Prezentace na vybrané téma + výstup (rozbor prezentace a výstupu online či prezenčně dle aktuální situace) • Ústní v rozsahu přednášek a cvičení + vybrané pasáže doporučené literatury (online či prezenčně dle aktuální situace)
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (27.09.2020)
Sylabus -
úvod, požadavky, pravidla prezentace, cíle afektivní a psychomotorické
RVP, ŠVP, vyhodnocení DÚ (problémy školství)
tematické plány - vyhodnocení DÚ
didaktické prostředky, pomůcky
didaktické prostředky - metody a formy
didaktické prostředky - metody a formy, IBSE úvod
bezpečnost práce v chemické laboratoři, chemický pokus ve výuce chemie
distanční výuka, e-learning
diferenciace výuky, nadání
hospitace a rozbory, zvané přednášky/workshopy
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (27.09.2020)
1. Introduction into the theory of curriculum and instruction of chemistry 2. Chemistry of hydrogen and oxygen 3. I. A and II. A group chemistry 4. III. A IV. A group chemistry 5. V. A VI. A group chemistry 6. VII. A VIII. A group chemistry 7. Transition metals chemistry 1 8. Transition metals chemistry 2 9. Chemical interrelationships among elements and their compounds 10. Chemical experiment as a part of inorganic chemistry education 11. ICT in chemistry and distance learning 12. Chemistry and giftedness 13. New trends in inorganic chemistry and chemistry education Following means ared used during lectures: THINKINK, DISCUSSION, Moodle, chemical experiment, computer programs, textbooks, flexible programs, internet etc.
Poslední úprava: Teplý Pavel, RNDr., Ph.D. (21.07.2014)