PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Diplomový seminář - MC280S23B
Anglický název: Diploma seminar
Český název: Diplomový seminář
Zajišťuje: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Fakulta: Přírodovědecká fakulta
Platnost: od 2022
Semestr: zimní
E-Kredity: 1
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/1, Z [HT]
Počet míst: neomezen
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Patří ke studentské práci typu: diplomová práce
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
Vyučující: doc. RNDr. Svatava Janoušková, Ph.D.
RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
Anotace -
Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH. V rámci kurzu se studenti seznámí se způsoby psaní diplomové práce a nejčastějšími chybami při jejich zpracovávání. Součástí kurzu jsou také přednášky k aktuálním tématům didaktiky chemie.
Předmět je vyučován prezenčně, pokud to situace dovoluje. V případě nutnosti distanční výuky probíhají rozvrhované lekce online v prostředí Google Meet.
Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (11.10.2020)
Literatura -

Chráska, M. (2007). Metody pedagogického výzkumu. Grada Publishing.

Maňák, J. (2004). Cesty pedagogického výzkumu. Paido

Gulová, L., & Šíp, R. (2013). Výzkumné metody v pedagogické praxi. Grada Publishing.

Ochrana, F. (2019). Metodologie, metody a metodika vědeckého výzkumu. Charles University in Prague, Karolinum Press.

Hendl, J. (2006). Kvalitativní výzkum v pedagogice. Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu.

Poslední úprava: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -

K zápočtu je nutná 80% účast na seminářích a prezentování postupu na diplomové práci.

Poslední úprava: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (26.10.2019)
Sylabus

Diplomový seminář je určen pro studenty, kteří vypracovávají a budou obhajovat diplomovou práci na KUDCH.
Na semináři studenti informují členy katedry a své kolegy o tématu, pojetí, koncepci a metodice své diplomové práce, prezentují své dosavadní výsledky. Součástí diplomových seminářů jsou rovněž přednášky na aktuální témata související s výzkumem v didaktice přírodovědných oborů.
Za úspěšné vystoupení v seminářích může udělit zápočet garant předmětu a také školitel DP.

Poslední úprava: Stratilová Urválková Eva, RNDr., Ph.D. (30.09.2019)
Výsledky učení -

Mezi hlavní výsledky učení, které by měl diplomový seminář přinést, patří:

  • Vyjasnění výzkumné otázky a cílů práce: Studenti formulují jasnou výzkumnou otázku, případně hypotézy, a cíle své práce.
  • Rozvoj schopností práce s odbornou literaturou: Studenti se naučí efektivně vyhledávat a kriticky hodnotit zdroje, analyzovat různé teorie a přístupy, které jsou relevantní pro jejich téma.
  • Schopnost zpracovat metodologii: Studenti by vybírají vhodné výzkumné metody a postupy pro řešení jejich výzkumné otázky a následně je aplikují. 
  • Schopnost interpretovat výsledky svého výzkumu: Studenti interpertují správně výsledky svého výzkumu a hodnotí omezení svého výzkumu. 
  • Návrh struktury a logiky práce: Studenti vytvoří strukturu práce, která bude logicky uspořádaná a přehledná.
  • Zlepšení schopností prezentace a obhajoby: Studenti rozvinou schopnost prezentovat svou práci, diskutovat její výsledky a obhájit své názory před odborným publikem.
  • Zpětná vazba od vedoucího a spolužáků: Studenti získávají průběžnou zpětnou vazbu na svůj výzkum od kolegů i vyučujících a na základě ní zlepšují svůj výzkum. 
  • Správná práce s formálními náležitostmi: Studenti mají znalosti o správném citování, formátování a dalších technických náležitostech závěrečných prací.
Poslední úprava: Janoušková Svatava, doc. RNDr., Ph.D. (24.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK