|
|
||
V rámci tohoto předmětu se posluchači seznámí s méně známými a atraktivními náměty na praktická cvičení, které lze zařadit do výuky přírodopisu/biologie na základní a střední škole. Cvičení jsou zaměřena především na pozorování či pokusy z ekologie, etologie apod. Na cvičení spolupracují odborné katedry biologické sekce, podílejí se především na inovaci a rozšíření spektra běžně využívaných námětů. Praktikum bude vždy členěno do dvou částí- metodická část (jak se na dané praktikum ve škole připravit, kdy ho zařadit apod.) a praktická část, kdy studenti sami cvičení absolvují, aby poznali přesný metodický postup, objevili možná úskalí apod. Ke každému cvičení vyučující připravili pracovní list s podrobnými pokyny pro učitele, který je posluchačům k dispozici. V rámci tohoto předmětu studenti také odprezentují vlastní návrh praktické úlohy formou mikrovyučování. Při návrhu úlohy studenti využijí anglicky psané zdroje či mobilní aplikace v anglickém jazyce.
Classroom kurzu: https://classroom.google.com/c/NzI1NjEyODM3NjY3?cjc=mwrn63a, kód: mwrn63a Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Cíl předmětu je obdobný jako v případe Pozorování a pokus organismální I. Snažíme se ukázat studentům - budoucím učitelům základních a středních škol, že praktická výuka biologie může být velmi pestrá a zajímavá. Řadu zajímavých pokusů lze snadno ve školách, které mají omezené laboratorní vybavení. Není třeba se omezovat na tradiční úlohy ze školních učebnic. Chtěli bychom v budoucích učitelích především probudit kreatitivu a odvahu zařazovat do výuky nové úlohy a pokud možno vytvářet i úlohy vlastní. Poslední úprava: MOUREK/NATUR.CUNI.CZ (01.07.2010)
|
|
||
Altmann, A., 1972: Přírodniny ve vyučování biologii a geologii. SPN, Praha. FB Učitelé přírodovědných předmětů https://www.facebook.com/groups/uciteleprirodovednych/about FB Praktika na dálku https://www.facebook.com/praktika.nadalku FB Přírodovědci https://www.facebook.com/prirodovedci.cz Průvodce pro učitele badatelsky orientovaným vyučováním https://ucimesevenku.cz/wp-content/uploads/2019/11/01_Pruvodce_pro_ucitele-2.pdf Návody a úkoly k jednotlivým úlohám budou k dispozici prostřednictvím Google Classroom. Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (16.02.2024)
|
|
||
Podmínky udělení zápočtu v případě prezenční formy výuky: - aktivní účast na praktických cvičeních (povoleny jsou maximálně 2 absence; 5 absencí jsou povoleno studentům vykonávajícím praxe) - na závěr semestru musí každý student samostatně či ve dvojici prezentovat vlastní mikrovyučování s prvky BOV na 20 - 30 minut. K vybranému námětu vytvoří pracovní list včetně autorského řešení. Alespoň jednu úlohu studenti navrhnou na základě anglicky psaného zdroje nebo s využitím mobilní aplikace v anglickém jazyce.
Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|
|
||
Náměty jednotlivých praktických cviření (průběžně se obměňují):
Poslední cvičení budou vyhrazena pro mikrovyučování studentů Poslední úprava: Kotvaltová Sezemská Karolína, Mgr., Ph.D. (29.01.2025)
|