|
|
|
||
Kurz zahrnuje všeobecný úvod do pedagogiky a vybrané otázky moderní pedagogiky. Obsah:
Základní terminologie v pedagogice, pedagogické obory a předmět pedagogiky, cíle edukace. Žák / student jako subjekt edukace a učitel jako edukátor. Kurikulum: základní teorie, možnosti vzniku, obsah edukace. Kurz musí být navštěvován před kurzem katechetiky a didaktiky náboženské výchovy. Kurz je zakončen písemným testem. Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
Cílem je získat všeobecný přehled o Pedagogice jako vědním oboru, základních teoriích, metodách a postupech. Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
* Základní literatura: Grecmanová H. a kol., Obecná pedagogika I., II., Olomouc 1996, 1998 Helus, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele a rodiče, Praha 2004, 2009 Krejčí V., Obecné základy pedagogiky, Ostrava 1996 Mareš J. - Křivohlavý, J., Sociální a pedagogická komunikace ve škole, Praha 1990 Petty G., Moderní vyučování, Praha 1996 Průcha J., Alternativní školy, Praha 1996 Průcha J. - Walterová, E. - Mareš, J., Pedagogický slovník, Praha 2001 Solfronk J. a kol., Kapitoly ze školní pedagogiky, Praha 1993 Solfronk J. a kol., Organizační formy vyučování, Praha 1994 Váňová R., Vzdělávací systémy ve vyspělých evropských zemích, Praha 1994 Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
Jednotlivá témata jsou představena formou přednášky, je zařazena též diskuse k probírané látce. Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
Kurz je zakončen písemným testem (znalost z přednášek a povinné literatury). Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
Jednotlivá témata (nemusí odpovídat jedné vyučovací jednotce):
1. Pedagogika jako věda o edukaci 2. Pedagogická teorie a vzdělávací praxe 3. Pedagogické disciplíny a pomocné vědy 4. Vztah výchovy a společnosti, výchovné a didaktické cíle 5. Školský zákon a jiné školní normy 6. Kurikulární teorie, reforma a praxe 7. Analýza a uspořádání látky, osnovy 8. Základní dimenze učební hodiny 9. Motivace 10. Hodnocení, význam osobního portfolia 11. Klasické a na žáka orientované vyučování 12. Moderní a alternativní přístupy ve výuce 13. Učitelská profese Poslední úprava: Zimmermannová Marie, ThLic. Ing., Th.D. (24.08.2018)
|
|
||
Žádné. Poslední úprava: Starý Karel, PhDr., Ph.D. (06.10.2021)
|