|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Steps to an Effective Presentation + phrases (1).pdf | Pravidla akademické prezentace + anglická frazeologie | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 01 Romanticism (1).docx | Téma 1 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 02 Realism (1).docx | Téma 2 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 03 Impressionism (2).docx | Téma 3 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 04 Post-Impressionism.docx | Téma 4 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 05 Expressionism (1).docx | Téma 5 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 06 Fauvism (1).docx | Téma 6 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 07 Cubism (1).docx | Téma 7 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 08 Dadaism (1).docx | Téma 8 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 09 Futurism.docx | Téma 9 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 10 Abstrct Expressionism (1).docx | Téma10 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 11 Pop Art (1).docx | Téma 11 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
![]() |
Theme 12 Minimalism.docx | Téma 12 | ThLic. Mgr. Lenka Makovcová Demartini, Ph.D. |
|
||
Základní orientací semináře je angličtina jako akademická lingua franca (ELF) Seminář je zaměřen na rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce pro obor dějin umění. Studenti oboru katolické teologie a dějin evropské kultury mají možnost zapsat si předmět jako volitelný. Tematicky se však zvl. v ZS jedná o metodiku studia na základě uměnovědných témat (viz přiložené soubory).
Předpokládaná úroveň jazyka je minimálně B1–B2 dle evropského referenčního rámce (posluchač semináře by měl být schopen s pomocí slovníku porozumět delšímu textu a aktivně se účastnit diskuzí). Výkladové teoretické části (cca 20 %) v českém jazyce. 80% interaktivního obsahu semináře v anglickém jazyce. PRÁCE V SEMINÁŘI SE REALIZUJE POMOCÍ PLATFORMÝ GOOGLE CLASSROOM! Po provedení zápisu v SISu na vypsané paralelní skupiny obdrží studenti odkaz na zápis do příslušné skupiny v GC, kam jsou povinni se neprodleně zaregistrovat pod svou fakultní emailovou adresou! (každému studentovi je přidělena adresa: jméno@ktf.cuni.cz). Předpokládaný rozsah domácí přípravy: 1-2 hodiny týdně k vypracování povinného metodického a jazykového materiálu, který musí být odevzdán vždy nejpozději 48 hodin před následující hodinou (platforma Google Classroom). Poznámka: studenti s certifikátem C1 a C2 (popř. jinak získanou úrovní jazyka C1-C2) si mohou s vyučující domluvit upravené podmínky plnění povinností semináře na začátku semestru. Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (14.11.2024)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce pro obor dějin umění/dějin evropské kultury/teologie. Během zimního semestru a na jeho konci by měli studenti být schopni číst (analyzovat) akademické texty a:
Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (14.11.2024)
|
|
||
1) Aktivní účast na hodinách a plnění a včasné odevzdání domácí přípravy (výhradně v google classrom, nejpozději 48 hodin před následující lekcí). Pozor: Odevzdání po termínu může být považováno za nesplnění úkolu. Třikrát nesplnění úkolů v rámci metody flipped classroom znamenají automatické nesplnění podmínek kursu a vylučují udělení zápočtu. 2) 1 ústní prezentace ve dvojici (celkový čas 15–20 min)/ nebo individuální prezentace (10–15 min) 3) Závěrečný písemný test nebo absolvování kolokvia. Na základě zhodnocení kvality odevzdaných pracovních listů, kvality prezentací a práce v hodinách, resp. dosažení výsledků učení může být od závěrečné kontroly studia v ZS upuštěno. Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (14.11.2024)
|
|
||
studijní texty vložené soubory v SISu pomocná literatura O'DELL, Felicity - MCCARTHY, Michael. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008 JORDAN, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Essex, UK, 2006. DUŠKOVÁ, Libuše a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006. Elektronická verze: emsa.ff.cuni.cz. MURPHY, Raymond. English Grammar in Use (New Edition). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. STRNADOVÁ, Zora. Mluvnice angličtiny (ke kursu Professional English). Praha: Leda, 2002. HAIS, Karel - HODEK, Břetislav. Velký anglicko-český slovník. Praha: Academia, 1991. STRETTIOVÁ, Terezie J. Anglicko-český teologický slovník. Praha: Karolinum, 1994. MIKULICOVÁ, Mlada. Anglické texty pro teology. Praha: Karolinum, 2002. webové stránky https://www.artbible.info/ https://library.diplomatic.ac/wp-content/uploads/2020/01/epdf.pub_academic-vocabulary-in-use-with-answers.pdf https://dl2.languagecentre.ir/Writing/Academic_Writing_Course%20[www.languagecentre.ir].pdf http://www.uefap.net/ https://owl.english.purdue.edu/owl/section/1/2/ http://www.thesaurus.com/ http://www.dictionary.com/ Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Ve výuce je používána tzv. metoda převrácené třídy (flipped classroom): studenti obdrží výchozí materiál k domácí přípravě, na základě jeho vypracování a osvojení znalostí je pak téma dále probíráno v semináři. Aktivní znalost odborné slovní zásoby a jazykových dovedností dané lekce podléhají kontrole.
Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (18.09.2024)
|
|
||
Každému tématu sylabu odpovídá orientační téma pro prezentaci. Všechny prezetace musejí v první řadě splňovat formální náležitosti akademické prezentace!!! Pro provedení + anglickou frazeologii je v SISu přiložen soubor Steps to an effective presentation. Povinné tematické prezentace v ZS mají diskursivní charakter. Dvojice studentů si zaopíše prezentaci na dané téma výukového týdne (viz níže). Studenti spolu budou konzultovat vlastní úhlel pohledu a představí téma společně, byť každý z nich má možnost zcela osobního zpracování. Důraz je dále kladen na schopnost spoluráce a kreativního řešení společné prezentace. Součástí prezentace je vypracování jednostránkového handoutu pro posluchače (kolegy studenty). Časový limit pro společnou prezentaci je min 15 a max 20 minut! Témata odpovídají 12 výukovým týdnům (v prvním týdnu výuky se prezentace nekonají): Theme 1: Romanticism Theme 2: Realism Theme 3: Impressionism Theme 4: Post Impresionism Theme 5: Expressionism Theme 6: Fauvism Theme 7: Cubism Theme 8: Dadaism Theme 9: Futurism Theme 10: Abstract Expressionism Theme 11: Pop Art Theme 12: Minimalism Daná témata sylabu budou ze strany vyučující alternativně doplněna a rozšířena (teoretická metodika, teologická témata apod.) Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (10.10.2024)
|