|
|
|
||
Základní orientací semináře je English as an academic lingua franca (ELFA). Seminář je zaměřen na rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce. Texty jsou vybírány z odborných knih, časopisů nebo webových stránek podle odborného zaměření posluchačů. Předpokládaná úroveň jazyka je minimálně B1 dle evropského referenčního rámce (posluchač semináře by měl být schopen s pomocí slovníku porozumět delšímu textu a aktivně se účastnit diskuzí). Výkladové teoretické části (cca 20 %) v českém jazyce. 80% interaktivního obsahu semináře v anglickém jazyce.
Předpokládaný rozsah domácí přípravy: 2 hodiny týdně k vypracování povinného metodického a jazykového materiálu, který musí být odevzdán (via email) vždy nejpozději 24 hodin před následující hodinou! Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj akademických kompetencí v anglickém jazyce.
Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
1) Aktivní účast na hodinách (povoleny 2 absence) a plnění a včasné odevzdání domácí přípravy. 2) Ústní prezentace ve dvojici (celkový čas 15–20 min) 3) Závěrečný písemný test nebo absolvování kolokvia. V případě 100% slnění předchozích dvou povinností může být od závěrečného testu či kolokvia upuštěno. Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Výchozí studijní texty vloženy v SISu. Další aktuální texty budou případně zaslány via email. Doporučená literatura: O'DELL, Felicity - MCCARTHY, Michael. Academic Vocabulary in Use. Cambridge: Cambridge University Press, 2008. JORDAN, R. R. Academic Writing Course. Study Skills in English. Harlow: Essex, UK, 2006. DUŠKOVÁ, Libuše a kol. Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny. Praha: Academia, 2006. Elektronická verze: emsa.ff.cuni.cz. MURPHY, Raymond. English Grammar in Use (New Edition). Cambridge: Cambridge University Press, 2004. STRNADOVÁ, Zora. Mluvnice angličtiny (ke kursu Professional English). Praha: Leda, 2002. HAIS, Karel - HODEK, Břetislav. Velký anglicko-český slovník. Praha: Academia, 1991. STRETTIOVÁ, Terezie J. Anglicko-český teologický slovník. Praha: Karolinum, 1994. MIKULICOVÁ, Mlada. Anglické texty pro teology. Praha: Karolinum, 2002. webové stránky https://library.diplomatic.ac/wp-content/uploads/2020/01/epdf.pub_academic-vocabulary-in-use-with-answers.pdf https://dl2.languagecentre.ir/Writing/Academic_Writing_Course%20[www.languagecentre.ir].pdf http://www.uefap.net/ https://owl.english.purdue.edu/owl/section/1/2/ http://www.thesaurus.com/ http://www.dictionary.com/ Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|
|
||
Sylabus (včetně metodických a jazykových podkladů k vypracování) se formáně shoduje s tematickými okruhy pro studenty dějin umění, přesto nabízí bohatou škálu pro vlastní oborové pojetí. Každému tématu sylabu odpovídá orientační téma pro prezentaci. Všechny prezetace musejí v první řadě splňovat formální náležitosti akademické prezentace!!! Pro provedení + anglickou frazeologii je v SISu přiložen soubor Steps to an effective presentation. Povinné tematické prezentace v ZS mají diskursivní charakter. Dvojice studentů si zaopíše prezentaci na dané téma výukového týdne (viz níže). Studenti spolu budou konzultovat vlastní úhlel pohledu a představí téma společně, byť každý z nich má možnost zcela osobního zracování (i na základě oborové specializace). Důraz je dále kladen na schopnost spoluráce a kreativního řešení společné prezentace. Součástí prezentace je vypracování jednostránkového handoutu pro posluchače (kolegy studenty). Časový limit pro společnou prezentaci je min 15 a max 20 minut! Témata odpovídají 12 výukovým týdnům a vymezují i historické období pro prezentace studentů dějin evropské kultury: Theme 1: Romanticism Theme 2: Realism Theme 3: Impressionism Theme 4: Post Impresionism Theme 5: Expressionism Theme 6: Fauvism Theme 7: Cubism Theme 8: Dadaism Theme 9: Futurism Theme 10: Abstract Expressionism Theme 11: Pop Art Theme 12: Minimalism Daná témata sylabu budou ze strany vyučující alternativně doplněna a rozšířena (teoretická metodika, reflexe aktuálních událostí atp.) Poslední úprava: Makovcová Demartini Lenka, ThLic. Mgr., Ph.D. (07.09.2023)
|