|
|
|
||
Seminář bude započat úvodní přednáškou k teorii tématu s těmito okruhy (základní termíny muzejní a galerijní edukace; metodiky muzejní a galerijní edukace; vědecká popularizace).
Následná praktická část semináře bude sestavena ze dvou částí, které se budou v průběhu akademického roku střídat: - Studenti budou na základě získaných vědomostí připravovat edukační program pro vzdělávací centrum Univerzity Karlovy Didaktikon (více o vzdělávacím centru zde: https://1url.cz/wr2oo), který následně převedou do realizace. - Studenti se budou s praxí v oboru seznamovat taktéž diskuzí s odborníky pozvanými na seminář nebo přímo při návštěvách na jejich pracovišti během odborných exkurzí. Budou osloveni členové edukačních a lektorských oddělení) Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (18.08.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je seznámit studenty s teoretickými pojmy muzejní a galerijní edukace a popularizace umění i s praktickými dovednostmi při sestavování edukačních programů atd. Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (25.08.2020)
|
|
||
Předpokládá se aktivní účast na semináři (online/prezenční dle situace). Umožněny jsou pouze 3 omluvené absence za semestr. Zápočet bude udělen za aktivní účast při hodinách nebo za vypracování seminární práce. Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (07.10.2020)
|
|
||
Základní literatura: Brabcová ― Brána muzea otevřená, Juko 2003 Havlůjová / Hudec I Indrová a kol., Památky nás baví 1-4, Metodika tvorby, realizace a hodnocení kvality edukačních programů v oblasti péče o kulturní dědictví pro primární vzdělávání, Praha: Národní památkový ústav, 2015. Jagošová / Jůva / Mrázová 2010 ― Lucie Jagošová / Vladimír Jůva / Lenka Mrázová: Muzejní pedagogika. Metodologické a didaktické aspekty muzejní edukace. Paido 2010 Šobáňová 2012 ― Petra Šobáňová: Muzejní edukace. Univerzita Palackého v Olomouci 2012 Šobáňová / Johnová Čapková 2015 ― Petra Šobáňová/ Michaela Johnová Čapková: Plánování edukačních aktivit v muzeu: od strategického plánu k přípravě edukačního programu. Univerzita Palackého v Olomouci 2015. Šobáňová 2015 ― Petra Šobáňová et al. Vzdělávací obsah v muzejní edukaci. Univerzita Palackého v Olomouci 2015. Stehlíková Babyrádová / Petra Šobáňová ― Hana Stehlíková Babyrádová / Petra Šobáňová: Téma – akce – výpověď: Projektová metoda ve výtvarné výchově. Univerzita Palackého v Olomouci 2015. Škola muzejní pedagogiky 1 – 7. Univerzita Palackého v Olomouci. Pedagogická fakulta 2007
Doporučená literatura: Průcha / Walterová / Mareš 2013 ― Jan Průcha / Eliška Walterová / Jiří Mareš: Pedagogický slovník. Portál 2013 Janiš / Ondřejová 2006 ―Kamil Janiš / Edita Ondřejová: Slovník pojmů z obecné didaktiky. Slezská univerzita 2006. Hein ― George Hein: Learning in the Museum. Oxon 1998. Hooper-Greenhill 1999― Eilean Hooper-Greenhill (ed.): The Educational Role of the Museum, Routledge 1999. Hooper-Greenhill 2007 ― Eilean Hooper-Greenhill: Museums and Education. Purpose, pedagogy, performance. Oxon. 2007. Norris 2014 ― Linda Norris: Creativity in Museum Practice. Walnut Creek 2014 Pye 2007 ― Elizabeth Pye: The Power of Touch. Handling objects in Museum and Heritage Contexts. Routledge 2007 Panciera 2016 ― Walter Panciera: Insegnare storia nella scuola primaria e dell'infanzia. Carocci editore, 2016 Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (15.10.2021)
|
|
||
Frontální výklad, diskuze se studenty, četba odborných textů, rozbor obrazového materiálu, cvičení, exkurze. Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (14.10.2022)
|
|
||
Účast na hodinách, plnění zadávaných úkolů v průběhu semestru. Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (14.10.2022)
|
|
||
Sylabus teoretických přednášek 1) základní termíny muzejní a galerijní edukace Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (25.08.2020)
|
|
||
Láska k umění Poslední úprava: Vymazalová Marie, PhDr. Ing., Ph.D. (14.10.2022)
|