|
|
|
||
Aktuální veřejná diskuse se odehrává na mnoha úrovních. Řada českých i zahraničních institucí, zahrnující oficiální orgány, think-tanky, občanské iniciativy či velvyslanectví se aktivně podílí na utváření diskursu i praxe v oblasti teritoriálními studii.
Během kurzu Reflexe veřejné debaty studenti využijí návštěv organizovaných akcí k tomu, aby se naučili, jak se smysluplně zapojit do debaty a kriticky reflektovat prezentovaná témata. V průběhu semestru se prezenčně či online zúčastní šesti vybraných diskusí, které spadají do jejich oboru a zhodnotí je v blogových příspěvcích. Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Cílem kurzu je otevřít studentům možnost vstoupit v rámci svého studia do odborné a veřejné debaty nejen na akademické půdě, ale i mimo zdi univerzity. Kurz studentům umožňuje vytvořit takové tematické zaměření individuálního sylabu, které odpovídá jejich konkrétním zájmům. Prohlubuje jejich schopnost kritického myšlení a je zaměřen na trénink základních dovedností při psaní žurnalistického textu. Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Čas a místo konání: prezenčně pouze úvodní seminář – midterm – závěrečný seminář Povinné prezenční termíny pro ZS 2022/23: úvodní seminář 3.10., midterm 14.11., závěrečný seminář 19.12. Moodle 2: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4692
Vyučující: Doc. Kateřina Králová, Ph.D. Mgr. Eliška Tomalová, Ph.D. Mgr. Lukáš Perutka, Ph.D. PhDr. Zuzana Lizcová, Ph.D. Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (20.09.2022)
|
|
||
Podmínkou k absolvování předmětu je zpracování celkem šesti blogových příspěvků v rámci semestru, v nichž studenti reflektují jednotlivé veřejné akce, které navštívili, aktivní účast na třech prezenčních seminářích a odevzdání peer review v midtermu.
Úvodní debata ke kurzu bude zaměřena na hlavní požadavky, očekávání a nabídku akcí. Součástí midtermu bude hodnocení dosavadní zkušenosti, dobré a špatné příklady akcí/blogů a peer review textů. Závěrečná debata se zaměří na vyhodnocení akcí, blogů i kurzu jako celku.
Hodnocení studentů vychází z Opatření děkanky č. 20/2019 https://fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-20/2019
V průběhu konání kurzu studenti navštíví šest veřejných akcí (seminářů, webinářů, workshopů, kulatých stolů, debat, panelových diskusí), které tematicky souvisí s mezinárodními vztahy, současnou historií a teritoriálními studii. Z každé akce napíší blogový příspěvek, který nahrají do Moodle. Tři texty musí studenti odevzdat před midtermem, tři před závěrečným seminářem. Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (05.10.2022)
|
|
||
Studenti mají povinnost se na jednotlivé akce připravit na základě četby k tématu, včetně primárních dokumentů.
WRITING SKILLS: How to write Blog post: Susan Shapiro, “10 Rules for Writing Opinion Pieces”, Writer's Digest “Handout: How to Write an Opinion Essay”, Murphy Center https://www.murphycentre.ca/trudy/Writing2203/HandoutHowtoWriteanOpinionEssay.htm Emily Listmann, “How to Write an Opinion Piece”, WikiHow https://www.wikihow.com/Write-an-Opinion-Piece “How to write a good blog”, British Council https://www.teachingenglish.org.uk/how-write-a-good-blog Poslední úprava: Králová Kateřina, prof. PhDr., Ph.D., M.A. (22.01.2020)
|
|
||
Seminář je založen na interaktivních formách výuky. Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Záverečné hodnocení kurzu se skládá z následujících prvků:
1) Účast na šesti veřejných akcích zaměřených na relevantní oblasti studia (teritoriální studia, současná historie a paměť) - 40% 2) Blogové příspěvky - tzv. opinion pieces (6) z navštívených událostí (max. 750 slov, nahrát po konání akce do moodle) 50% 4) Aktivní účast ve společné debatě (3 za semestr - úvodní, midterm, závěrečná) - 10 %
Pro zakončení kurzu je nutné získat min. 80%.
Hodnocení studentů vychází z Opatření děkanky č. 20/2019 https://fsv.cuni.cz/opatreni-dekanky-c-20/2019 Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (02.08.2022)
|
|
||
Součásti analytického textu (blogového příspěvku): Název akce, datum, místo, účastníky, publikum Jaké je hlavní téma akce a proč je relevantní? Jaké je hlavní sdělení akce a proč je relevantní? Jaká byla nejlepší otázka z publika a proč je relevantní? Jaká by byla/byla Vaše otázka pro účastníky akce? Následovala po akci smysluplná debata? Pokud ano, jaké byly hlavní argumenty? Na kterou stranu byste se přidal/a a proč? Doporučil/a byste akce nebo účastníky? Vysvětlete proč/proč ne.
Dopourčené instituce, které organizují veřejné akce:
Poslední úprava: Lizcová Zuzana, PhDr., Ph.D. (09.02.2022)
|
|
||
Ke kurzu nejsou žádné vstupní požadavky. Poslední úprava: Tomalová Eliška, Mgr., Ph.D. (14.01.2020)
|