|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Soukup, Ph.D. (10.04.2008)
Požadavky na studenty od akademického roku 2007/08.: Kurz je přístupný pouze studentům, kteří absolvovali výzkum Aplikovaný sg. výzkum, příp. loňský kurz Výzkum trhu a kurz Statistika I, II a SPSS a analýza dat. Doporučené je absolvování kurz Statistika pro mgr. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Soukup, Ph.D. (10.04.2008)
Cílem předmětu je naučit studenty praktickým dovednostem při provádění marketingového výzkumu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Soukup, Ph.D. (10.04.2008)
Bártová, H., Bárta, V., Koudelka, J. . 2004: Chování spotřebitele a výzkum trhu. 2. přepr. vyd. Praha : VŠE Disman, M. 1993: Jak se vyrábí sociologická znalost, Karolinum, Praha Řehák, Bártová. 1997. Statistika pro marketing a výzkum trhu, SPSS. Šubrt, J.(ed). 1998: Kapitoly ze sociologie veřejného mínění : teorie a výzkum, Karolinum, Praha Haugue, P. 2003 Průzkum trhu. Computerpress. Přibová, M. 1996: Marketingový výkum v praxi. Grada. Herzmann, J., Novák, I., Pecáková, I. 1995: Výzkumy veřejného mínění, VŠE (příp. novější vydání) Hendl J. 2004. Přehled statistických metod zpracování dat. Praha: Portál Hebák, Hustopecký, Malá. 2005: Vícerozměrné statistické metody (2), Informatorium. Hebák a kol. 2005: Vícerozměrné statistické metody (3), Informatorium.
Webové stránky: http://www.simar.cz/ http://www.esomar.org/ http://www.factum.cz/ www.gfk.cz http://www.median.cz/ www.stemmark.cz/ www.tambor.cz/ http://www.tns-aisa.cz/
Poznámka: řazení agentur je abecední neodráží velikost obratu ani kvalitu jejich práce.
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Soukup, Ph.D. (10.04.2008)
cvičení |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Vladimír Soukup, Ph.D. (10.04.2008)
1. Přehled základních úloh výzkumu trhu. Zásady pro tvorbu výzkumu. Tvorba dotazníku, typy otázek. Pomocné materiály. Měření konceptů, vývoj škál. Úloha do příště-návrh částí dotazníku ve skupinách. 2. Statistika ve výzkumu trhu I ? četnosti, kontingenční tabulky, loglineární analýza. Úloha - tisk dotazníků, sběr dat. 3. Statistika ve výzkumu trhu II ? shluková, faktorová analýza, korespondenční analýza, tvorba typologií, segmentace. 4. Microsoft office ? využití WORDu, Excelu, Powerpointu pro výzkum trhu. Návody a tipy. 5. Grafy ? záladní typy, možnosti použití. Tvorba grafů a jejich vzhled.. Uloha- příprava vlastní prezentace na vybrané téma. 6. Zásady pro prezentování I ? studentské prezentace, odhalování nedostatků. Úloha ? pořízení dat z dotazníků. 7. Zásady pro prezentování II ? důležité faktory, základní struktura prezentace, fáze přípravy prezentace. 8. Kodování, děrování a čištění dat. Úloha-připravit finální data. 9. Četnostní tabulky, další směr analýzy, studentské prezentace prvotních výsledků.Úkol-příprava prezentace kontingenčních tabulek(důležité rozdíly) 10. Kontingenční tabulky-důležité rozdíly. Kontrola vlivu dalších proměnných. Studentské prezentace výsledků Úkol-příprava druhé verze zprávy. 11. Závěrečná zpráva ? prezentace dílčích částí (2. verze). 12. Finální verze zprávy-diskuse nad výsledky. Odhalování chyb, ke kterým došlo (Co lze příště udělat lépe?). |