|
|
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Jakub Grygar, Ph.D. (23.09.2012)
Seminář: V seminární části se studenti seznámí s praktickým shromažďováním dat, jejich analýzou a následnou prezentací. |
|
|||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. Mgr. Jakub Grygar, Ph.D. (23.09.2012)
Zapsaní studenti mají povinnost se před každou hodinou seznámit s četbou, která je v sylabu označena jako povinná četba na daný týden. Podmínkou úspěšného absolvování kursu je:
Hodnocení recenze: 1 (výborně): 100 - 90b. 2 (velmi dobře): 89 - 75b. 3 (dobře): 74 - 60b.
Hodnocení recenze se opírá o vystižení následujících kritérií:
Pro úspěšné absolvování kursu student musí celkově za recenzi získat minimálně 60bodů, přičemž minimálně 20 bodů z nich musí získat za zpracování identifikace, rozboru a diskusi metod užitých v recenzovaném díle (kritérium č. 3).
JAK PSÁT RECENZI Recenze je žánr, který představuje kritické zhodnocení posuzovaného textu. V textu recenze by tedy neměly chybět tyto náležitosti:
Nejenom při psaní recenzí by vám mohlo pomoci dodržování posloupnosti těchto bodů: ZÁSADNÍ TEZE NEBO CITACE - NÁZOR/ OTÁZKA - ZKUŠENOST - KONTEXTUALIZACE - IMPLIKACE 1. Zásadní citace: uveďte tezi, popř. pokud to požadovaný žánr umožňuje i citaci (větu nebo spojené úryvky vět), o které se domníváte, že vystihuje autorův explicitní nebo i implicitní názor. 2. Názor: shrňte autorův explicitní nebo implicitní názor. Ujistěte se, že Vaše shrnutí obsahuje jak autorova tvrzení, tak i tvrzení, proti kterým se vymezuje. 3. Otázka: zamyslete se nad tím, co podle Vás autor v textu vůbec neosvětluje nebo osvětluje pouze nedostatečně. Otázka se musí týkat autorovy úvahy nebo jeho způsobu tázání, nikoli faktů. 4. Spojitost se zkušeností: pokuste se v několika větách zamyslet nad autorovými názory v souvislosti s Vašimi osobními zkušenostmi, zda je jeho názory potvrzují nebo vyvracejí. 5. Spojitost s jinými texty: pokuste se vyzdvihnout souvislost některých úvah ve vybraném textu s jinými texty, které jste v průběhu studia nebo jindy četl/a. Druhý text pečlivě citujte a zdůrazněte rozpory, soulad nebo doplnění, které přináší ve srovnání s vybraným textem. 6. Implikace: Zamyslete se v několika větách nad tím, co by mohl autorův názor (viz bod 2) přinést pro porozumění a zlepšení společnosti, mezilidských vztahů nebo vztahů mezi skupinami, nebo pro porozumění některým sociálním a kulturním jevům. |
|
||
Poslední úprava: doc. Mgr. Jakub Grygar, Ph.D. (19.09.2012)
Současnost kvalitativního výzkumu; ZS 2/2 ROZVRH TÉMAT KURSU (Podrobný a průběžně aktualizovaný sylabus je dostupný na stránkách kursu v SISu ve složce "soubory")
Týden 1 Rozmanitost kvalitativního výzkumu: epistemologie a politické souvislosti výzkumu Týden 2 Návratné výzkumy, re-studie
Týden 3 Rozhovor: mnohočetné perspektivy Týden 4 Krize etnografické reprezentace Týden 5 Aplikovaný, angažovaný a akční výzkum
Týden 6 Feminismus a kvalitativní výzkum
Týden 7 státní svátek, výuka okdpadá Týden 8 Kvalitativní výzkum a konceptuální umění Kritická teorie a kvalitativní výzkum Týden 9 Kritická teorie a kvalitativní výzkum Týden 10 Foucault, genealogie a analýza diskursu Týden 11 Materiální obrat: ke studiu biografií věcí Týden 12 Evaluace kvalitativních metod
|