|
|
|
||
Vysokoškolská politika prakticky. Úkolem pracovních týmů je vyřešit konkrétní úkoly zadané buď fakultami či rektorátem Univerzity Karlovy či jiných vysokých škol, popřípadě Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT) či Národním akreditačním úřadem pro vysoké školství (NAUVŠ). Týmy vypracují za své práce závěrečnou zprávu a výsledky své práce budou na konci kurzu prezentovat jednotlivým zadavatelům. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout studentům pohled na vysokoškolskou vzdělávací politiku formou řešení praktických a skutečných úkolů z terénu. Týmy budou mít zadaný konkrétní úkol, který budou muset v daném časovém rámci splnit. Studenti se naučí hledat relevantní zdroje k řešení úkolu, plánovat si harmonogram prací, pracovat v týmu, napsat odbornou zprávu a prezentovat výsledky před odborným publikem. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|
|
||
Zdroje, které budeme při plnění zadání potřebovat, zahrnují jak odborné publikace a články, tak strategické dokumenty. Konkrétní literatura bude záviset na zadání úkolů. Společné dokumenty: · Strategický záměr ministerstva pro oblast vysokých škol · Strategie internacionalizace pro oblast vysokého školství · Plán realizace Strategického záměru pro oblast vysokých škol · Strategický záměr příslušné vysoké školy · Plán realizace strategického záměru příslušné vysoké školy · Strategické záměry vybraných vysokých škol a fakult Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|
|
||
Princip výuky je podmíněn účastí a aktivním zapojením – a to jak v rámci výuky, tak v rámci domácí přípravy. Studijní zátěž je rozložena rovnoměrně v průběhu celého kurzu. Studenti vždy připravují vstupy na další hodiny – významná část přípravy se odehrává mimo vlastní hodinu v rámci domácí přípravy. Každý účastník individuálně zpracovává zadané úkoly, ze kterých připravuje drobné shrnutí na každou hodinu. Postupně zadání úkolů plní celé týmy. Součástí řešení úkolů je analýza dokumentů a materiálů (desk research) a také sběr informací a dat on-line či na místě. V rámci hodiny jsou prezentovány dílčí výstupy jednotlivých týmů a připravován další postup. Na závěrečné hodině probíhá prezentace výsledků práce studentů před pozvanými hosty – zadavateli úkolů. Vybraných přednášek se dle situace a tématu mohou zúčastnit i hosté. Po celou dobu trvání kurzu je možnost s vyučujícím konzultovat, a to buď formou e-mailu, telefonicky, on-line nebo osobně. Z důvodu zachování maximálního stupně interaktivity a velikosti místnosti je počet účastníků kurzu limitován na 15. Přednost při zápisu mají absolventi kurzu vysokoškolská vzdělávací politika I. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|
|
||
Kurz vyžaduje pravidelnou účast a pravidelnou přípravu na zadané úkoly a účast na prezentaci výstupů. Součástí hodnocení je také včasná a aktivní účast na výuce, včasné odevzdání a kvalita všech vypracovaných podkladů včetně závěrečné zprávy a prezentace. Celkové hodnocení kurzu tvoří tyto složky s těmi to váhami: úkoly (30 %), aktivita během seminářů (30 %) a závěrečná zpráva (20 %) a závěrečná prezentace (20 %). Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|
|
||
KDY: ČTVRTEK, 15:30 – 18:20, (1 x za 14 dní) KDE: C121 1. – 27. 2: Představení, úvod do problematiky, představení tématu, tvorba harmonogramu Téma: struktura systému a základní parametry 2. – 13. 3: Prezentace témat, rozdělení do skupin, návrh pracovního postupu projektů, zadání základních rešerší Téma: Právní rámec a legislativa 3. – 27. 3: Výsledky základní rešerše, návrh sběru dat a dalšího postupu Téma: Aktéři 4. – 10. 4: Prezentace sběru dat, zpětná vazba k dalšímu postupu Téma: Financování 5. – 24. 4: Struktura závěrečné zprávy a prezentace Téma: Řízení a samospráva 6. – 22. 5: Prezentace před zástupci zadavatelů, hodnocení, zpětná vazba
Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (31.01.2025)
|
|
||
Zapsání kurzu je podmíněno absolvováním kurzu vysokoškolská vzdělávací politika I (JSB515) nebo úvod do vzdělávací politiky (JSB039) nebo vzdělávací politika (JSB524). V případě zájmu kontaktujte vyučujícího. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (18.01.2025)
|