|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Buchtík, Ph.D. (21.09.2015)
Kurz je orientovaný na praktickou aplikaci znalostí z předchozího studia. V jeho průběhu studentky a studenti zpracovávat ve skupinách společný projekt, který se bude zabývat generací mladých lidí (18-34 let) v České republice. Každý tým si vybere dílčí téma (např. životní styl, výhledy do budoucna, sexuální chování, důvěra v demokracii a její instituce…), které bude po celý semestr pod systematickým vedením zpracovávat. Důraz bude kladen na propojování teoretických znalostí a odborné literatury s praktickým uplatněním sociologického poznání v praxi. Součástí projektu je prezentace výstupů ve školách jako součást propagace oboru. Proč právě toto téma? Chceme, aby výsledky byly opravdu prakticky využité. Mimo propagaci oboru na středních školách budeme do určité míry spolupracovat na projektu s pracovním názvem Generation Quoi?, který produkuje v mezinárodní spolupráci Česká televize a Martin Buchtík je jeho hlavním odborným garantem. Kolegové z ČT se zúčastní prezentací a natočí medailonky každého tématu. Ty budou sloužit zejména jako podpůrný materiál webové části projektu ČT. Generation quoi? Je realizován v současné době v asi 12 evropských zemích a vychází přímo z francouzské předlohy (http://generation-quoi.france2.fr/). Jeho krátké představení může nalézt zde: https://www.youtube.com/watch?v=Fl9j5Hfq1m8 nebo zde: https://www.youtube.com/watch?v=LwVwe4viWz4 . |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Buchtík, Ph.D. (21.09.2015)
Kurz je prakticky orientován na zpracování odborného tématu a jeho prezentaci veřejnosti. Cílem je především praktické uplatnění znalostí nabytých v předchozím studiu. Studentka či student během kurzu budou budovat především tyto kompetence 1) Projektová práce v týmu 2) Zpracování odborného tématu, jeho prezentace písemnou i ústní formou 3) Práce s odbornými texty a jejich interpretace |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Buchtík, Ph.D. (21.09.2015)
Aktivní účast na seminářích Samostatná rešeršní práce (zmapovat zkoumanou problematiku), čtení literatury (v rozsahu cca 50 stran za celý kurz) Zpracování tématu (skupinová práce) ve formě odborného textu (cca 20 stran) a prezentace (cca půl hodiny) Prezentace výstupů před účastníky kurzu, vyučujícími a dalšími partnery (pravděpodobně ČT, ČRo). Prezentace výstupů na vybrané střední škole. Individuální písemná reflexe kurzu (v rozsahu cca 1A4). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Buchtík, Ph.D. (21.09.2015)
Kostelecký, Tomáš-Škodová, Markéta-Lebeda, Tomáš-Maříková, Hana (eds.), Jaká je naše společnost? Otázky, které si často klademe.. , Praha: SLON 2010 Daniel Kunštát, Jan Červenka, Martin Ďurďovič, Paulína Tabery, Jiří Vinopal. 2014. 25 let české demokracie očima veřejnosti. Praha: Nakladatelství Academia. |