|
|
|
||
Vysoké školství perspektivou aktérů. Vysokoškolská politika netradičním pohledem. Základní cíle, parametry a aktéry vysokoškolského systému poznáváme prostřednictvím simulační hry a četby a diskuse různorodé literatury.
Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (24.07.2024)
|
|
||
Cílem kurzu je poskytnout studentům pohled na vysokoškolskou vzdělávací politiku (její tvorbu, implementaci a dopady na její adresáty) netradiční formou. V rámci výuky využíváme rozličné formy – tj. simulační hry tvořené především prací ve skupinách a diskusí dokumentů různého typu. Po absolvování předmětu by měli mít studenti a studentky základní přehled o základních principech vysokoškolské vzdělávací politiky. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (12.07.2024)
|
|
||
Zdroje, které budeme při plnění zadání potřebovat, zahrnují odborné publikace a články, které popisují fungování a historii vysokoškolských systémů. Bude se jednat většinou o anglicky psanou literaturu. Enders, J. & Fulton, O. 2002. Higher Education in a Globalising World. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. Fasora, L. & Hanuš, J. 2019. Mýty a tradice středoevropské univerzitní kultury. Brno: Masarykova univerzita. Jirsa, J. (ed.). 2015. Idea university. Praha: Academia. Jongbloed, B. Maassen, P. & Neave, G. (eds.) 1999. From the Eye of the Storm. Higher Educationʹs Changing Institution. Dordrecht: Kluwer Academic Publishers. World Bank. 2002. Constructing Knowledge Societies: New Challenges for Tertiary Education. Washington, D.C.: The World Bank Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (12.07.2024)
|
|
||
Princip výuky je ze své podstaty podmíněn účastí a aktivním zapojením – a to jak v rámci kontaktní výuky, tak v rámci domácí přípravy. Studijní zátěž je rozložena rovnoměrně v průběhu celého kurzu. Studenti vždy připravují vstupy na další hodiny – významná část přípravy se odehrává mimo vlastní přednášky. Každý účastník individuálně zpracovává zadané úkoly, ze kterých připravuje drobné shrnutí na každou hodinu. Po celou dobu trvání kurzu je možnost s vyučujícími konzultovat, a to buď formou e-mailu, telefonicky nebo osobně. Kurz je doporučen studentům se zájmem o danou problematiku. Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (12.07.2024)
|
|
||
Kurz vyžaduje pravidelnou účast a pravidelnou přípravu na zadané úkoly. Součástí hodnocení je také včasná a aktivní účast na výuce, včasné odevzdání a kvalita všech vypracovaných podkladů. Celkové hodnocení kurzu tvoří tyto složky s těmi to váhami: úkoly (40 %), aktivita během seminářů (30 %) a závěrečná prezentace (30 %). Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (12.07.2024)
|
|
||
PŘEDMĚT: VYSOKOŠKOLSKÁ VZDĚLÁVACÍ POLITIKA I., JSB515 VYUČUJÍCÍ, LEKTOŘI: Vysoké školství perspektivou aktérů 1 | 10.10. Seznámení, úvod do problematiky, SPRINGLAND – volby 2 | 24. 10. Diskuse literatury, SPRINGLAND – požadavky externích aktérů k systému VŠ 3 | 7. 11. Diskuse literatury, SPRINGLAND – struktura systému 4 | 21. 11. Diskuse literatury, SPRINGLAND – požadavky interních aktérů 5 | 5. 12. Závěrečné prezentace | SPRINGLAND – prezentace managementu vysoké školy 6 | 19. 12. Závěrečné hodnocení, zpětná vazba Mediální pokrytí kurzu z roku 2020: https://www.ukforum.cz/rubriky/aktuality/7777-vysoka-skola-hrou-i-vzdelavaci-politiku-jde-ucit-hrave Poslední úprava: Vlk Aleš, Dr. Mgr. (24.07.2024)
|