Aplikace sociální psychologie pro sociology - JSB155
|
|
|
||
Kurs je pokračováním úvodu do sociální psychologie. Jeho primárním účelem je ukázat aplikační pole probírané látky, seznámit studenty s výhodami a limity aplikace sociálně psychologických konceptů v komerční, akademické a veřejné sféře. Poslední úprava: Osuský Michal, Mgr. (18.02.2013)
|
|
||
Hlavní témata/osnova předmětu: Soc. psychologie zákaznického chování - modely rozhodování (AIDA, ...), marketing mix (5P), typologie a segmentace zákazníků, typologie příjemců reklamy (4Cs), efektivita přesvědčování (persuation) Soc. psychologie vnímání - ideální dizajn, složky vnímání dizajnu, prožívání versus postoje Soc. psychologie komunikace - koncept 4 uší (Von Tun), transakční analýza, způsoby analýzy komunikace a spolupráce Soc. psychologie pracovního týmu - vznik nových týmů, vytváření a udržování pravidel a norem, dynamika skupiny, typologie pracovních skupin, workflow, orientace pracovních skupin Soc. psychologie lidských zdrojů - výběr zaměstnanců, kompetenční modely, hodnocení pracovníků, motivování, rozvoj zaměstnanců Soc. psychologie organizačního chování - spokojenost, job design, loajalita zaměstnance, typy organizací, učící se organizace a knowledge managemet Soc. psychologie manažera - manažerské role, delegování, hodnocení a motivování pracovníků Soc. psychologie respondenta - vnímání, kognice a paměť, efekty zkreslení, stylizace (desirabilita), konstrukce lžiskórů do testu, testy založené na nepravdivé instrukci Soc. psychologie konflikt managementu - typologie konfliktu, styly zvládání konfliktu, mediace, konstruktivní a nekonstruktivní konflikty Soc. psychologie štěstí - co je to štěstí a životní spokojenost, typy zdrojů spokojenosti (satisfiers and dissatisfiers), Herzbergův 2 faktorový model, paradox štěstí, determinanty štěstí na makro úrovni, vyplývající závěry pro sociální politiku Cvičení: Cvičení bude probíhat v blocích a bude zaměřen na nácvik sociálně psychologických dovedností, jako je řešení konfliktů, efektivní komunikace, vyjednávání, zvyšování teoretické citlivosti při interakci, atd. Základní bibliografie: Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Portál, Praha. Myers, D. G (1993). Social psychology. McGraw-Hill, New York. Kosek, Jan (2004). Člověk je (ne)tvor společenský. Argo, Praha. Aronson, E. (1972 a pozdější). The Social Animal. W. H. Freeman and company, San Francisko. Poslední úprava: Osuský Michal, Mgr. (18.02.2013)
|