PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2008/2009
   Přihlásit přes CAS
Aplikace sociální psychologie pro sociology - JSB155
Anglický název: The Application of Social Psychology for Sociologists
Zajišťuje: Katedra sociologie (23-KS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2008 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/1, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Další informace: http://dl.cuni.cz/cuni/course/view.php?id=340
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Dana Fajmonová, MBA
Mgr. Michal Osuský
Prerekvizity : JSB148
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kurs je pokračováním úvodu do sociální psychologie. Jeho primárním účelem je ukázat aplikační pole probírané látky, seznámit studenty s výhodami a limity aplikace sociálně psychologických konceptů v komerční, akademické a veřejné sféře.
Poslední úprava: Osuský Michal, Mgr. (18.02.2013)
Sylabus

Hlavní témata/osnova předmětu:
Soc. psychologie zákaznického chování - modely rozhodování (AIDA, ...), marketing mix (5P), typologie a segmentace zákazníků, typologie příjemců reklamy (4Cs), efektivita přesvědčování (persuation)
Soc. psychologie vnímání - ideální dizajn, složky vnímání dizajnu, prožívání versus postoje
Soc. psychologie komunikace - koncept 4 uší (Von Tun), transakční analýza, způsoby analýzy komunikace a spolupráce
Soc. psychologie pracovního týmu - vznik nových týmů, vytváření a udržování pravidel a norem, dynamika skupiny, typologie pracovních skupin, workflow, orientace pracovních skupin
Soc. psychologie lidských zdrojů - výběr zaměstnanců, kompetenční modely, hodnocení pracovníků, motivování, rozvoj zaměstnanců
Soc. psychologie organizačního chování - spokojenost, job design, loajalita zaměstnance, typy organizací, učící se organizace a knowledge managemet
Soc. psychologie manažera - manažerské role, delegování, hodnocení a motivování pracovníků
Soc. psychologie respondenta - vnímání, kognice a paměť, efekty zkreslení, stylizace (desirabilita), konstrukce lžiskórů do testu, testy založené na nepravdivé instrukci
Soc. psychologie konflikt managementu - typologie konfliktu, styly zvládání konfliktu, mediace, konstruktivní a nekonstruktivní konflikty
Soc. psychologie štěstí - co je to štěstí a životní spokojenost, typy zdrojů spokojenosti (satisfiers and dissatisfiers), Herzbergův 2 faktorový model, paradox štěstí, determinanty štěstí na makro úrovni, vyplývající závěry pro sociální politiku

Cvičení: Cvičení bude probíhat v blocích a bude zaměřen na nácvik sociálně psychologických dovedností, jako je řešení konfliktů, efektivní komunikace, vyjednávání, zvyšování teoretické citlivosti při interakci, atd.

Základní bibliografie:
Hayesová, N. (1998). Základy sociální psychologie. Portál, Praha.

Myers, D. G (1993). Social psychology. McGraw-Hill, New York.

Kosek, Jan (2004). Člověk je (ne)tvor společenský. Argo, Praha.

Aronson, E. (1972 a pozdější). The Social Animal. W. H. Freeman and company, San Francisko.

Poslední úprava: Osuský Michal, Mgr. (18.02.2013)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK