PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Komunikace, prezentace a sociální sítě v PR a mediálním prostoru - JSB103
Anglický název: Workshop on PR in practice
Zajišťuje: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: 15
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Iveta Brixí
PhDr. Vilém Novotný, Ph.D.
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)
Workshop Komunikace, prezentace a sociální sítě v PR a mediálním prostoru Vás zavede do prostředí médií, sociálních sítí a představí teoretické základy i tajemství komunikace. Převážnou část kurzu strávíme praktickým nácvikem prezentace na Vámi zvolené téma. Dostane se Vám zpětná vazba nejen od vyučujícího, ale také ostatních studentů. Jedná se tedy o skvělou přípravu nejen k obhajobě bakalářské/diplomové práce, ale také prezentace klientovi ve Vašem budoucím pracovním uplatnění.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)

Cílem workshopu je umět připravit kreativní prezentaci, následně ji sebejistě přednést před publikem, zaujmout posluchače, vyhnout se častým chybám. Zároveň je cílem zorientovat se v sociálních sítích, nových směrech v PR a v literatuře, která se zabývá verbální a neverbální komunikací, praktickými tipy.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)

Nezbytnými předpoklady pro absolvování kurzu jsou (1) aktivní účast (2) aktivita během výuky, (3) hodnocení vystopení, (4) prezentace vybraného tématu a (5) samostudium.

 

Ad 1) Aktivní účast

K úspěšnému ukončení kurzu je vyžadována aktivní účast na výuce v minimální míře 70 % (max. 2 absence)

 


 

Ad 2) Aktivita během výuky

Po studentech bude vyžadováno aktivní zapojování do diskusí nad probíranými problematikami

 

Ad 3) Hodnocení vystoupení

K úspěšnému ukončení kurzu je nutné vypracovat 2 zpětné vazby na vystoupení jiných studujících

 

Ad 4) Prezentace

K úspěšnému ukončení kurzu je nutné odprezentovat vybrané téma a odevzdat podklady k prezentaci (například v power pointu nebo handout) (2x 10 minut + podklad + příprava a nácvik)

 

Ad 5) Samostudium

Základní i doporučená literatura + vybraná literatura podle vlastního tématu

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)

Základní literatura ke kurzu:

·      Thomson Peter, Tajemství komunikace, Praha: Alman, 2001. Strany 7-52, 75-96 a 119-151

·      Ledden Emma, Úspěšná prezentace (Získejte si své publikum krok za krokem), Praha: Grada, 2018.

·      Gallo Carmine. Tajemství skvělých prezentací Steva Jobse, Grada. Rok vydání: 2012.  Strany 24-29, 83-146, 161-187

·      Gallo Carmine. Mluv jako TED, Praha: Biz books, 2016. Strany 105-126 a 185-208.

·      Losekoot Michelle& Eliška Vyhnánková: Jak na sítě, Praha: Jan Melvil Publishing, 2019.


Doplňková literatura ke kurzu:

·      Jiří Plamínek: Přesvědčivá prezentace (Umění mluvit, slyšet a rozumět – 2., doplněné vydání), Grada

·      Chris Voss: Nikdy nedělej kompromis, Jan Melvil Publishing

·      Brendan Kane: Milion sledujících: Jak získávat nové followery na sociálních sítích, Zoner Press

·      Guy Kawasaki, Peg Fitzpatricková: Umění sociálních médií, Impossible

·      Kim Scottová: Radikální otevřenost, Jan Melvil Publishing

·      Rory Sutherland: Alchymie: Kouzlo značky a podivuhodná věda úspěchu marketingových nápadů, které nedávají smysl, Jan Melvil Publishing

·      Olga Mendlíková: Přesvědčivá prezentace (Špičkové rady, tipy a příklady - 2., aktualizované a doplněné vydání), Grada

·      Ladislav Kopecký: Prezentace v marketingových komunikacích, Grada

·      Robin Kermode: Mluvte tak, aby vás druzí poslouchali (7 kroků k sebevědomému a autentickému projevu před publikem), Grada

·      Jan Vymětal: Průvodce úspěšnou komunikací, Grada

·      Nina Deissler: Jak překonat stydlivost, ostych a nesmělost (Cesta ke zdravému sebevědomí), Grada

Metody výuky
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)

Workshop probíhá v blocích 6krát za semestr. Je složen ze seminářů, první dva jsou zaměřeny na teorii, v dalších již studenti prezentují, procvičují praktické dovednosti.

Výuka představuje následující aktivity s předpokládanou náročností pro zpracování ze strany studujících (1 ECTS = 30h):

Hodinová náročnost studia (1 ECTS = 30h):

Kontaktní výuka (semináře)                                                                    18h

Vypracování dvou zpětných vazeb na vystoupení jiných studujících              4h

Prezentace (2x 10 min. + prezentace/handout + příprava a nácvik)               32h

Samostudium povinné a doporučené literatury                                             36h

Celkem                                                                                           90h

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (06.02.2024)

Workshop je složen ze seminářů, první dva jsou zaměřeny na teorii, v dalších již studenti prezentují, procvičují praktické dovednosti.

 

Datum

Téma

Vyučující

Blok 1 (2x 80 min.)

 

Představení kurzu

Témata, povinnosti studentů, literatura ke kurzu, podmínky zakončení

 

Základy komunikace a prezentačních dovedností

1.     Komunikace - (verbální/neverbální – gestikulace, mimika, řeč těla), aktivní naslouchání a porozumění. Praktické ukázky neverbální komunikace

2.     Prezentace – přesvědčivost a vizualizace prezentace, druhy prezentací, cílová skupina, chyby v prezentacích

3.     Tréma a emoce

4.     9 tajemství veřejné prezentace od nejlepších speakerů z TEDx konferencí (Nejzajímavější prezentace jsou emocionální, originální a nezapomenutelné)

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 2 (2x 80 min.)

Média a Public relations

5.     Stručná definice oboru PR a práce v médiích, jaká média a jakým způsobem nás nejvíce ovlivňují, současná nová média „od rádia po TikTok“

 

Sociální sítě

6.     Jednotlivé platformy a rozdíly v komunikaci (Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, YouTube, TikTok), k čemu jsou sociální sítě dobré a jak zaujmout, obsahový marketing. Jaké profily sledujete na sítích Vy a proč?

 

Výběr tématu vlastní prezentace

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 3 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 4 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 5 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Iveta Brixí

 

 

 

Blok 6 (2x 80 min.)

Prezentace studentů (2x 4 vystoupení á 10 min. + 10 min. zpětná vazba)

Na vybrané téma, včetně zpětné vazby

Závěr – co mi kurz dal?

Iveta Brixí

 

 

 

 

Celkem 20 studentů – 2x prezentace 10minut + pak 10minut hodnocení

V rámci jednoho dne je vždy 8 prezentujících

Vstupní požadavky
Poslední úprava: PhDr. Vilém Novotný, Ph.D. (30.01.2023)

Workshop je primárně určen studujícím 2. a 3. ročníků bakalářských studijních programů Politologie a veřejná politika a Sociologie a sociální politika. V případě volných míst je otevřen i zájemcům z ostatních studijních programů. Pro kurz nejsou stanoveny žádné prerekvizity.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK