|
|
|
||
Kurz seznamuje studující se základy vzdělávací politiky jako interdisciplinárního výzkumného oboru. Studujícím bude představen základní pojmový aparát tohoto oboru i přístupy, kterými je možno vzdělávací politiku analyzovat a kriticky o ní diskutovat. To zahrnuje konceptuální rámec vzdělávací politiky obsahující, mimo jiné, cíle, nástroje, aktéry a efekty vzdělávání. Součástí kurzu bude ovšem také kritické zamýšlení nad smyslem a formami vzdělávání a učení v 21. století. Teoretické a empirické poznatky přitom budou vztahovány ke zkušenosti studujících.
Poslední úprava: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (30.01.2023)
|
|
||
Student/ka by měl/a být na konci kurzu schopen/a: Poslední úprava: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (05.02.2016)
|
|
||
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě bodů získaných za: a) průběžnou práci v semestru (5 bodů) b) individuální nebo týmovou závěrečnou práci (5 bodů). Hodnocení: A - 10 bodů; B - 9 bodů, C - 8 bodů, D - 7 bodů, E - 6 bodů, F - 5 a méně bodů
Průběžná práce v semestru se skládá ze 3 aktivit v elektronickém systému Moodle, jejichž splnění/absolvování je hodnoceno vždy 1 bodem, a aktivní práci na hodinách (příprava + zapojení do aktivity na hodině), za níž studující mohzou získat 2 řádné body a až 2 bonusové body, kterými lze kompenzovat ztrátu bodů za jiné aktivity. U závěrečné práce si studující zvolí jednu z nabídnutých forem plnění: a) rozhovor s aktérem vzdělávací politiky na zadané téma (max. tříčlenné skupiny); b) reportáž z dvou navštívených odborných akcí zaměřených na vzdělávací politiku (individuální); c) natočení výukového videa nebo příprava výukové hry z oblasti vzdělávací politiky (max. čtyřčlenné skupiny); d) četba, shrnutí, kritická reflexe a grafické zpracování vybrané odborné literatury (individuální); e) jiná forma na základě dohody s vyučující (příp. ad hoc nabídka).
Specifikace požadavků na jednotlivé formy závěrečné práce je dostupná v Moodle. Studenti mohou při přípravě výstupů využívat nástrojů umělé inteligence (AI). Použití AI je nutné transparentně uvést (jaký nástroj, v jaké fázi práce a jakým způsobem byl využit). Využití AI není povoleno pro přípravu textu shrnující odbornou literaturu (varianta D závěrečné práce). Přejímání výsledků generovaných AI v jejich doslovné nebo mírně upravené podobě a jejich vydávání za vlastní dílo je považováno za plagiátorství. Více informací o využívání AI na FSV UK viz Stanovisko UK a Doporučení pro studující.
Specifikace požadavků na jednotlivé formy závěrečné práce je dostupná v Moodle. Studenti mohou při přípravě výstupů využívat nástrojů umělé inteligence (AI). Použití AI je nutné transparentně uvést (jaký nástroj, v jaké fázi práce a jakým způsobem byl využit). Využití AI není povoleno pro přípravu textu shrnující odbornou literaturu (varianta D závěrečné práce). Přejímání výsledků generovaných AI v jejich doslovné nebo mírně upravené podobě a jejich vydávání za vlastní dílo je považováno za plagiátorství. Více informací o využívání AI na FSV UK viz Stanovisko UK a Doporučení pro studující.
Závěrečná práce musí být odevzdána do Moodle nejpozději do 26. května (1. termín) či 9. června (2. termín) či 30. června (3. termín). Poslední úprava: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (19.02.2025)
|
|
||
Základní literatura: Kohoutek, J.; Veselý, A., Špačková, Z. (Eds.) Vzdělávací politika. Brno: Masarykova univerzita. Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), v aktuálním znění
Další literatura a zdroje jsou uvedeny u jednotlivých témat v Moodle Poslední úprava: Mouralová Magdalena, Mgr., Ph.D. (15.02.2021)
|