PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Komunikační strategie prezidentů USA - JPM310
Anglický název: Communication Strategies of U.S. Presidents
Zajišťuje: Katedra politologie (23-KP)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (15)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Věra Kotábová
Vyučující: PhDr. Věra Kotábová
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Kurs se zabývá analýzou vyjednávacích strategií amerických prezidentů ve vztahu k politickým činitelům a veřejnosti. Zaznamenává posun od tradičního "bargaining", tedy vyjednávání s účastníky politického procesu za účelem vzájemně výhodného poskytování ústupků, směrem k nátlakovějším strategiím se zapojením veřejnosti. Zvláštní pozornost bude věnována roli tradičních a nových médií.
Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
Cíl předmětu -

Cílem předmětu je porozumět metodám komunikace v nedávném a současném politickém procesu na americké politické scéně a uvědomit si změny, k nimž se prezident uchyluje, aby docházal tomuto procesu dominovat.

Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
Literatura -

The President´s Words. Speeches and Speechwriting in the Modern White House (2010). eds. Michael Nelson , Russel L. Riley. University ress of Kansas

Skowronek, Stephen (2008). Presidential Leadership in Political Time: Reprise and Reappraisal. University Press of Kansas.

Kernell, Samuel (2007). Going Public. New Strategies of Presidential Leadership. CQPress, Washington.

Neustadt, Richard E. (1990). Presidential Power and the Modern Presidents: The Politics of Leadership. Free Press.

Greenstein, Fred.I. (2004). The Presidential Difference: Leadership Style from FDR to George W.Bush. Princeton University Press.

Edwards, George C. and Stephen J. Wayne (2006). Presidential leadership; politics and policy making. Wadsworth Publishing.

Hard Times for Presidential Leadership? (And How Would We Know?).

Presidential Studies Quarterly ; December 1, 1999 ; ABERBACH, JOEL D. ROCKMAN, BERT A.

Personality and charisma in the U.S. presidency: a psychological theory of leader effectiveness - includes appendix

http://findarticles.com/p/articles/mi_m4035/is_/ai_11399288/

Poslední úprava: KOTABOVA (17.02.2011)
Metody výuky -

Přednáška, case studies a analýzy, diskuse, referáty účastníků kursu.

Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
Požadavky ke zkoušce -

Účast v diskusi, vypracování a přednesení seminární práce.

Poslední úprava: KOTABOVA (24.02.2010)
Sylabus -

1/ Úvod. Dvě teorie prezidentského leadershipu: T. Roosevelt a W. Taft.

2/ Institucionalizovaný pluralismus a individualizovaný pluralismus: interakce prezidenta s washingtonskou politickou scénou.

3/ Bargaining, jeho techniky a koalice pro vyjednávání.

4/ Going public: prezidentova komunikace s veřejností a její trendy.

5/ Veřejné mínění I: jako faktor tvorby prezidentovy politiky. Prezident jako opinion leader.

6/ Veřejné mínění II.: jako faktor nátlaku při politickém jednání.

7/ Prezidenti a média I.

8/ Prezidenti a média II: možnosti nových médií (Facebook, Twitter) pro komunikaci s veřejností.

9/ Komunikace při získávání podpory pro zahraniční politiku.

10/ Komunikace při prezidentských volebních kampaních.

11/ Úskalí růstu 'going public': podpora politiky nebo sebepropagace?

13/ Závěr, shrnutí.

Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
Vstupní požadavky -

orientace v moderních prezidentech USA, zájem o problematiku

Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK