|
|
|
||
Kurs se zabývá analýzou vyjednávacích strategií amerických prezidentů ve vztahu k politickým činitelům a veřejnosti. Zaznamenává posun od tradičního "bargaining", tedy vyjednávání s účastníky politického procesu za účelem vzájemně výhodného poskytování ústupků, směrem k nátlakovějším strategiím se zapojením veřejnosti. Zvláštní pozornost bude věnována roli tradičních a nových médií.
Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
|
|
||
Cílem předmětu je porozumět metodám komunikace v nedávném a současném politickém procesu na americké politické scéně a uvědomit si změny, k nimž se prezident uchyluje, aby docházal tomuto procesu dominovat. Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
|
|
||
The President´s Words. Speeches and Speechwriting in the Modern White House (2010). eds. Michael Nelson , Russel L. Riley. University ress of Kansas Skowronek, Stephen (2008). Presidential Leadership in Political Time: Reprise and Reappraisal. University Press of Kansas. Kernell, Samuel (2007). Going Public. New Strategies of Presidential Leadership. CQPress, Washington. Neustadt, Richard E. (1990). Presidential Power and the Modern Presidents: The Politics of Leadership. Free Press. Greenstein, Fred.I. (2004). The Presidential Difference: Leadership Style from FDR to George W.Bush. Princeton University Press. Edwards, George C. and Stephen J. Wayne (2006). Presidential leadership; politics and policy making. Wadsworth Publishing.
Hard Times for Presidential Leadership? (And How Would We Know?). Presidential Studies Quarterly ; December 1, 1999 ; ABERBACH, JOEL D. ROCKMAN, BERT A.
Personality and charisma in the U.S. presidency: a psychological theory of leader effectiveness - includes appendix http://findarticles.com/p/articles/mi_m4035/is_/ai_11399288/
Poslední úprava: KOTABOVA (17.02.2011)
|
|
||
Přednáška, case studies a analýzy, diskuse, referáty účastníků kursu. Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
|
|
||
Účast v diskusi, vypracování a přednesení seminární práce. Poslední úprava: KOTABOVA (24.02.2010)
|
|
||
1/ Úvod. Dvě teorie prezidentského leadershipu: T. Roosevelt a W. Taft.
2/ Institucionalizovaný pluralismus a individualizovaný pluralismus: interakce prezidenta s washingtonskou politickou scénou.
3/ Bargaining, jeho techniky a koalice pro vyjednávání.
4/ Going public: prezidentova komunikace s veřejností a její trendy.
5/ Veřejné mínění I: jako faktor tvorby prezidentovy politiky. Prezident jako opinion leader.
6/ Veřejné mínění II.: jako faktor nátlaku při politickém jednání.
7/ Prezidenti a média I.
8/ Prezidenti a média II: možnosti nových médií (Facebook, Twitter) pro komunikaci s veřejností.
9/ Komunikace při získávání podpory pro zahraniční politiku.
10/ Komunikace při prezidentských volebních kampaních.
11/ Úskalí růstu 'going public': podpora politiky nebo sebepropagace?
13/ Závěr, shrnutí. Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
|
|
||
orientace v moderních prezidentech USA, zájem o problematiku Poslední úprava: KOTABOVA (29.01.2010)
|