PředmětyPředměty(verze: 809)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
American History Documents II - JMM010
Anglický název: American History Documents II
Zajišťuje: Katedra severoamerických studií (23-KAS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: letní
Body: 4
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2 Zk [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / 25 (25)
Minimální obsazenost: neomezen
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Norma Hervey, Ph.D.
Vyučující: Norma Hervey, Ph.D.
Soubory Komentář
stáhnout American History Documents II syllabus.docx Syllabus
stáhnout Primary Source Analysis instructions.docx Assignment instructions
stáhnout RW1 US Imperialism.zip Readings week 1
stáhnout RW10 Challenging Consensus.zip Readings week 10
stáhnout RW11 The Rise of Conservatism.zip Readings week 11
stáhnout RW12 Environment, Health, and Gay Liberation.zip Readings week 12
stáhnout RW13 Terrorism and Responses.zip Readings week 13
stáhnout RW2 The Progressives.zip Readings week 2
stáhnout RW3 WWI and it Aftermath.zip Readings week 3
stáhnout RW4 1920s.zip Readings week 4
stáhnout RW5 The GD and the ND.zip Readings week 5
stáhnout RW6 WWII.zip Readings week 6
stáhnout RW7 1950s Society.zip Readings week 7
stáhnout RW9 Race Relations and CRM.zip Readings week 9
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Lucie Kýrová, M.A., Ph.D. (09.02.2017)

The aim of this course is to help students get familiar and comfortable with primary sources and to learn how to extract the most information from them. While the course will follow a basic chronology of twentieth-century American history, it is not going to represent a full chronological or comprehensive narrative. Rather, the documents selected will help students to understand and analyze either specific moments, themes, or issues in US history.

The focus of each class will be discussion about the assigned primary sources and your analyses of them. Make sure you bring your sources to class and are prepared not only to discuss the sources and what they reveal, but also potential research questions for future scholarly enquiry. I will provide factual and historical background when needed as well as additional primary sources we will analyze together in class.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK