Tento je druhá část dvoudílného kurzu pokročilé anglické komunikace. Je určen pro posluchače, pro které není anglický jazyk jazykem mateřským, a kteří hledají příležitost studovat a diskutovat problematiku dotýkající se obchodu, marketingu a PR. Předpokladem je dosažení vstupní úrovně vyšší střední (nebo alespoň dobré střední). Kurz je zaměřen na práci s odbornými texty, včetně textů z internetu a odborných časopisů. Cílem kurzu je rozšíření slovní zásoby relevantního odborného jazyka, zlepšení komunikačních schopnosti a zpřesnění gramatických struktur. Kurz slouží k získání specifických jazykových znalostí, které studenti potřebují pro sledování přednášek v angličtině, čtení odborných materiálů v angličtině, k vyjadřování svých názorů v dané oblasti. Součástí výuky jsou komunikační a prezentační dovednosti a předvedení prezentace před skupinou studentů v průběhu LS. Prezentace je skupinová na libovolné téma relevantní předmětu.
Výstupní znalosti studentů by měly být na pokročilé úrovni, dle SERR C1 (advanced level)
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
This is the second part of a two part course in advanced English communication. It is designed for non-native speakers who would like opportunities to study and discuss issues and ideas associated with business and marketing. A prerequisite for this course is an attained minimum of intermediate to upper-intermediate level so that students are able to read articles on business and marketing including texts from the internet or professional journals. The objective of this course is to expand their vocabulary in terms of business and marketing collocations, to improve their communication skills and to achieve accuracy in grammatical structures. The course allows students to gain the specific language they will need when attending lectures in English, while reading professional journals and books that have not been translated into Czech and last but not least in discussions and discourses when expressing their opinions on particular marketing-related topics. Students progressively learn the language of discussions and negotiations. "You can have brilliant ideas, but if you cannot get them across, your ideas will not get you anywhere." (Lee Iacocca). Group presentation with a free choice of relevant themes is used. At the conclusion of the course, students should have attained advanced level (SERR C1).
Cíl předmětu -
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Cílem kurzu je překlenout propast mezi středoškolskou obecnou angličtinou a potřebami studenta FSV. Po absolvování kurzu by student měl být schopen komunikovat písemně i ústně, sledovat odborné přednášky v angličtině doma i v zahraničí, diskutovat se zahraničními studenty, obhájit své názory, účastnit se zahraničních stáží a prezentovat.
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
The objective of this course is to bridge the gap between general secondary school English and the needs of a university student. After the course students should be able to communicate in both oral as well as written form, follow business and marketing lectures in English with ease, to present and discuss related topics in English and to do an internship abroad.
Literatura -
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Povinná:
Duck worth Michael, Turner Rebecca: Business Result upper-intermediate, Oxford University Press, 2008 (Lekce 11-16)
Farrall Cate, Lindsley Marianne: Professional English in Use, Marketing, Cambridge University Press, 2008 (Lekce 31-50)
Materiály na internetových stránkách
http://e4marketing.pbwiki.com
http://www.nicenet.org
Doporučená:
Raymond Murphy: English Grammar in Use, Cambridge University Press
http://fsvzimni.pbwiki.com
http://www.bbc.co.uk
http://www.economist.com
http://www.ft.com
http://www.guardian.co.uk
http://www.nationalgeographic.com
http://www.timesonline.co.uk/tol/news
http://www.worldnews.com
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Prescribed Literature:
Duck worth Michael, Turner Rebecca: Business Result upper-intermediate, Oxford University Press, 2008 (Lekce 11-16)
Farrall Cate, Lindsley Marianne: Professional English in Use, Marketing, Cambridge University Press, 2008 (Lekce 31-50)
Websites:
http://e4marketing.pbwiki.com
http://www.nicenet.org
Recommended Literature:
Raymond Murphy: English Grammar in Use, Cambridge University Press
http://fsvzimni.pbwiki.com
http://www.bbc.co.uk
http://www.economist.com
http://www.ft.com
http://www.guardian.co.uk
http://www.nationalgeographic.com
http://www.timesonline.co.uk/tol/news
http://www.worldnews.com
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (20.01.2022)
Metoda: content-based language learning, student-centered approach
Studenti si osvojují slovní zásobu a jazykové dovednosti prostřednictvím studia odborných textů. Během hodin se klade důraz na intepretaci, komunikační dovednosti, výměnu informací a názorů ve dvojicích nebo v malých skupinách, týmovou i individuální práci.
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (15.01.2021)
Various approaches will be used. Students will get acquainted with the specific vocabulary and its content on the basis of the texts. Emphasis will be placed on communication skills and active use of English. The main methods used will be pair work, group work, and sometimes individual work. Students are expected to prepare for sessions and to participate actively in classroom activities and discussions.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Požadavky ke kontrole studia
Rozsah látky ´zimní semestr´ a ´letní semestr´
Známka je založena na výsledku písemné zkoušky, prezentace a zpracování zadaných úkolů.
Maximálně
100 bodů za zkoušku
40 bodů za prezentaci
10 bodů za kvalitní zpracování zadaných úkolů
Stupnice známkování:
Výborně: 130 bodů a více
Velmi dobře: 129 - 112 bodů
Dobře: 111- 98 bodů
Požadavky k písemné zkoušce:
Závěrečná písemná zkouška se uskuteční ve formě testu. Testové položky ve formě doplňování odpovědí (gap-filling, explain, complete, , výběru (matching, true-false, multiple-choice), transformace slov, gramatická cvičení, písemný projev v rozsahu do 240 slov. Čas 90 minut.
Maximální počet bodů je 100. Minimální počet bodů pro úspěšné absolvování písemné zkoušky je 70.
Požadavky k prezentaci:
Předvést skupinovou prezentaci (tři studenti ve skupině) v průběhu letního semestru. Po ukončení semestru nelze prezentace provádět. Složení skupiny a termín prezentace si studenti zapíší v e4marketing.pbworks.cz Pokud tak neučiní ve vypsaném termínu, bude jim přiděleno lektorem.
Časový limit na jednoho studenta je přibližně 5 minut. Každý student je hodnocen individuálně. Profil a podklady prezentace (anotaci (40-50 slov), text, obrázky, grafy, použité zdroje, literaturu, průvodní slovo (každý prezentující za sebe 120-180 slov) zašlou studenti nejméně 8 dní vyučujícímu v dokumentu Word v příloze. Studenti se účastní prezentací nejméně tří jiných skupin a vypracují hodnocení jejich vystoupení, které odevzdávají ihned. Tyto podklady jsou součástí celkového hodnocení prezentace.
Prosím studenty, kteří nenavštěvují výuku, aby kontaktovali vyučující do konce února a v průběhu semestru pravidelně sledovali webové stránky semináře uvedené v oddíle ´Literatura´. Prezentace začnou v březnu podle rozpisu.
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Test requirements:
Range of materials for winter and summer terms
Grades are based on the results of written tests, presentations and the fulfilment of required tasks
Maximum
100 points for written test
40 points for presentations
10 points for required tasks
Grading
Excellent : 130 or more points
Very good: 129 - 112 points
Good: 111 - 98 points
Requirements for written test
The final written examination will be in the form of a test. The test will include completion-type elements (gap-filling, explanation, text completion), selection (matching, true-false, multiple-choice), word transformation and grammatical exercises, writing up to 240 words. Time: 90 minutes.
The maximum number of points will be 100. The minimum passmark will be 70.
Requirements for presentations
Students will be required to lead a group presentation (three students in the group) during the course of the summer term. Presentations after the end of the term will not be permitted.
Students will record the composition of their groups and the dates of their presentations in e4marketing.pbworks.cz environment. If they do not sign in for their presentation by the stated date, the course tutor will assign them a date and the partners.
The time limit for one student is approximately 5 minutes. Each student will be individually evaluated.
Profiles and presentation materials (abstract 40-50 words, text, pictures, graphs, sources used, commentary (120-180 words for each presenter) ) will be sent by the students to the course teacher at least 8 days beforehand in the form of a Word document in an attachment. Evaluation of three other presentations should be handed in immediatelly after each performance. These materials will be included in the overall evaluation of the presentation.
Students who do not attend lessons are requested to contact the course tutor by the end of February, and during the term review regularly the seminar web pages in the section ´Literature´.
Presentations will begin in March according to the timetable.
Sylabus -
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
11. Business communications skills. Corporate communications. Advertising techniques.
12. Being negative diplomatically. Outdoor advertising. The press. Street marketing and sampling.
13. Managing changes. Media strategy. Printed documents. Branded content.
14. Talking about numbers and trends. Factual and numerical information. Personal selling. The internet. Buzz marketing. Press releases. Bloggers.
15. Case study: Reaching target markets. Sales promotions and displays. Direct and email. Mailshot items.
16. Cultural differences. Public relations and lobbying
17. Advertising on TV and radio. Materials and containers.
18. Case study: Intercultural communications. Evaluation.
19. Case study: Business setbacks. Crisis communication.
20. Logos. Career (breaks-working in the community). Events and sports sponsorship.
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina pro marketing II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
11. Business communications skills. Corporate communications. Advertising techniques.
12. Being negative diplomatically. Outdoor advertising. The press. Street marketing and sampling.
13. Managing changes. Media strategy. Printed documents. Branded content.
14. Talking about numbers and trends. Factual and numerical information. Personal selling. The internet. Buzz marketing. Press releases. Bloggers.
15. Case study: Reaching target markets. Sales promotions and displays. Direct and email. Mailshot items.
16. Cultural differences. Public relations and lobbying
17. Advertising on TV and radio. Materials and containers.
18. Case study: Intercultural communications. Evaluation.
19. Case study: Business setbacks. Crisis communication.
20. Logos. Career (breaks-working in the community). Events and sports sponsorship.
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course English for Marketing 1. They are not intended for wider distribution. Any wider distribution of these course materials is permitted only with the express consent of the course providers, and in the absence of such consent is forbidden.
Vstupní požadavky -
Poslední úprava: JILKOVA (13.02.2012)
Úspěšné složení zápočtu je podmínkou zapsání do letního semestru.
Vstupní jazykové znalosti na úrovni B2 podle Evropského referenčního rámce pro jazykové vzdělávání (upper-intermediate)
Poslední úprava: Mgr. Iva Stružková (15.01.2021)
Successful completion of winter term JLB045 English for marketing I. is a prerequisite for enrolment in the summer course. The required level of English is at least level B2 upper-intermediate (European Reference Framework), otherwise students may not be able to follow the lessons. Level B2+ is preferable.