|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (07.09.2012)
Veškeré materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu obecné francouzštiny LB036. Nejsou určeny k dalšímu šíření. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (30.01.2024)
Vzhledem k návaznosti kurzu na Francouzštinu pro sociální vědy I zůstává cílem : . naučit se rozumět kratšímu publicistickému i jednoduššímu odborně populárnímu článku, umět postihnout, co je "za textem" . být schopen napsat kratší résumé, shrnout obsah textu ústně a diskutovat o něm, vyjádřit vlastní názor . zlepšit svoje komunikační dovednosti v ústním i psaném projevu a získat větší jistotu zejména při mluvení . upevnit si problematičtější gramatické a lexikální struktury . uvažovat o gramatických jevech v souvislostech; být schopen vyvozovat samostatně pravidla či zákonitosti |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (07.09.2012)
Pro práci v hodině je vhodné mít kapesní slovník
slovníky: Dictionnaire Le Robert Velký francouzsko-český slovník, Academia 1992 Česko-francouzský slovník, SPN 1987 Velký slovník francouzsko-český, česko-francouzský, Lingea 2007 Praktický slovník francouzsko-český, česko-francouzský, Leda 1998 Francouzsko-český, česko-francouzský slovník, KPS Fragment
Učebnice: Libre échange 3, Vocabulaire progressif du français - Niveau avancé (Claire Miquel ; Cle International)
Doplňkové texty poskytnuté vyučujícím: Zdroje: Le Figaro, Le Monde, Le Nouvel Obs, L'Express a další.
Další zdroje: Grammaire progressive du Français /Niveau intermédiaire (Maia Grégoire, Odile Thiévenaz ; Cle International, Paris 2003)
Guide de la vie quotidienne (François Chauve, Jacques Huguenin ; France Loisir 2002)
Toute la conjugaison (Bénédicte Gaillard, Jean-Pierre Colignon ; chez Albin Michel ; Magnard et Dicos d'or 2005)
Toute la grammaire (Bénédicte Gaillard, Jean-Pierre Colignon ; Albin Michel ; Magnard et Dicos d'or 2005)
Toute l'orthographe (Bénédicte Gaillard, Jean-Pierre Colignon ; Albin Michel ; Magnard et Dicos d'or 2005)
BLED - Les 50 regles d'or de l'orthographe (Daniel Berlion ; Hachette Livre 2005)
Dictionnaire des expressions nées de l'histoire (Gilles Henry ; Librairie Jules Tallandier, 1992)
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Všeobecná francouzština JLB036. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (07.09.2012)
Seminář. Výuka se opírá o práci s vybranými texty, jejichž podrobná analýza je východiskem pro komentář a jiné typy vlastního jazykového projevu (ústního i písemného). Texty (+poslech) vždy slouží jednomu ústřednímu tématu a jsou provázány s hlavní gramatickou problematikou.
První krok - společné čtení, studenti si navzájem ve fr vysvětlují "temná" místa (pedagog v ideálním případě koriguje, jen je-li to nutné). Následuje práce ve skupinách (3-5) či ve dvojicích nad zadanými otázkami (pracovní listy - ty jsou buď pro každou skupinu odlišné, nebo identické pro dvě skupiny, aby se mohly porovnat výsledky). Jeden nebo i více mluvčích (záleží na dělbě práce, kterou si skupina zvolí) prezentuje výsledky. Učitel koriguje, shrne v krátkosti podstatné. Může následovat diskuse (je-li téma nosné a dostatečně zaujme frekventanty kurzu), doplňující gramatický výklad a cvičení nebo jakýkoli jiný druh práce podle aktuální potřeby a časových možností. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (07.09.2012)
Druhý semestr bude zakončen krátkou písemnou prací (níže ad 1), písemným gramaticko-lexikálním testem (níže ad 2) a ústní zkouškou (níže ad 3). Otázky k jednotlivým tématům, které se mohou vyskytnout v písemných testech a u ústní zkoušky, budou postupně k dispozici na internetové adrese: zdarma.webprovas.com/~vfj
Ukázku testu najdete na adrese http://zdarma.webprovas.com/~vfj/vzor-testu/.
Každá ze tří částí je známkována z 20 bodů, lze tedy získat maximálně 60 bodů. Písemný test obsahuje 100 položek. Minimální požadavek pro úspěšné složení zkoušky je 70% úspěch /průměr ze všech tří částí, tedy minimálně 42 bodů/.
1. Expression écrite obligatoire pour l'examen du second semestre 1 page de format A4 écrite de préférence sur ordinateur. Il est possible de me l'envoyer par e-mail (veralinhart@aol.com) ou de l'amener au test écrit. Le sujet sera précisé au cour du semestre. Noté sur 20 points
2. Test de français Second semestre 2010/2011 Réviser bien les exercices et le vocabulaire. Tout sera disponible sur Internet a l'adresse : zdarma.webprovas.com/~vfj Contient en tout 100 points Recalculé et noté sur 20 points Durée : 45 - 60 minutes
3. Sujets de l'examen oral 2nd semestre : 1. Mon week-end 2. Mes vacances 3. Mes loisirs 4. Ma ville 5. Mon héros 6. Mon livre préféré 7. Ma famille 8. La France et moi 9. Mes projets 10. République tcheque Voila les 10 sujets a développer pendant l'examen oral. Je souhaite que vous les traitiez librement tout en évitant le hors sujet. J'apprécierai avant tout vos propres idées, votre capacité a vous exprimer en français et l'utilisation du vocabulaire acquis au cours de ce semestre. Noté sur 20 points
Bareme de notation/Známkovací tabulka 55-60 points tres bien výborně 48-54 points bien velmi dobře 42-47 points assez bien dobře
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (07.09.2012)
Předpokladem získání klasifikovaného zápočtu na konci druhého semestru je napsání písemného testu, vypracování krátké písemné práce /téma bude zadáno v průběhu semestru/ a absolvování ústní zkoušky.
Tematické okruhy, které budou probrány v průběhu 2. semestru :
Přehled o tom, co bylo v jednotlivých hodinách probráno, a informace o tom, co je třeba si na příště připravit, najdete na zdarma.webprovas.com/~vfj
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lada Bosáková, Ph.D. (30.01.2024)
Do kurzu FRANCOUZŠTINA PRO SOCIÁLNÍ VÉDY II JLB036 se mohou zapsat studenti, kteří úspěšně (tj. získáním zápočtu) absolvovali FRANCOUZŠTINU PRO SOCIÁLNÍ VÉDY I (JLB035) v zimním semestru nebo jim byla uznána odpovídající úroveň znalostí ( B1+ podle Evropského referenčního rámce) jinou formou. |