Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Kurz probíhá v letním semestru a je určen pro studenty bakalářského a magisterského studia, kteří si zapisují angličtinu jako druhý cizí jazyk a dosáhli úrovně středně pokročilý. Přednostně se do tohoto kurzu mohou zapisovat studenti programu mezinárodních teritoriálních studií a česko-německých studií IMS, v případě volné kapacity i studenti dalších oborů IMS. Zájemci z ostatních institutů FSV či jiných fakult UK se mohou zapsat pouze v případě, že kurz nebude plně obsazen. Výuka je zaměřena na rozvoj ústního i písemného projevu v anglickém jazyce, rozšíření slovní zásoby a znalosti gramatiky a nácvik porozumění mluvené i psané angličtiny na úrovni B2 (viz Evropský referenční rámec pro jazykové vzdělávání na http://kjp.fsv.cuni.cz/KJP-10-version1-anglicitina.doc). V hodinách se používá učebnice New English File Upper-Intermediate a další doplňkové materiály. Účast na hodinách není povinná, ale doporučuje se! Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Angličtina II. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
The course takes place in the spring term and is designed for all students of bachelor and master studies who take English as their second foreign language, in preference for the students of International Territorial Studies and Czech-German Studies (or other courses within the FSV or other UK faculties if there is free capacity). The course focuses on the development of skills (speaking, writing, listening, reading) as well as the grammar and vocabulary development at B2 level (see The Common European Framework of Reference for Languages at http://kjp.fsv.cuni.cz/KJP-10-version1-anglicitina.doc). In the lessons the students will use New English File Upper Intermediate Students' Book and other supplementary materials. Attendance is not mandatory but participation is strongly recommended. The study materials used in the classes are solely for the use of the students of the English II. course. Any circulation of the materials is prohibited.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Studenti se v průběhu semestru zdokonalí v ústních i písemných dovednostech, v porozumění psané i mluvené angličtiny a rozšíří si své znalosti gramatiky a slovní zásoby na úrovni středně pokročilý - B2, tak aby se byli schopni domluvit v běžných situacích. Kurz se snaží překlenout rozdíl mezi středoškolskou angličtinou a tou, kterou by mě používat student FSV.
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Students will improve their speaking, writing, listening and reading skills as well as grammar and vocabulary at an upper intermediate level (B2), so that they are able to communicate in everyday situations. The course bridges the gap between secondary school English and English which should be used by a university student.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Doporučená literatura:
New English File Upper-intermediate
R. Murphy: English Grammar in Use
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.thetimes.co.uk
www.usatoday.com
www.radio.cz/en
www.dictionary.com
www.oup.com/elt/englishfile/intermediate
www.oup.com/elt/englishfile/upper-intermediate
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
Recommended literature:
New English File Upper-intermediate
R. Murphy: English Grammar in Use
www.bbc.co.uk
www.cnn.com
www.thetimes.co.uk
www.usatoday.com
www.radio.cz/en
www.dictionary.com
www.oup.com/elt/englishfile/intermediate
www.oup.com/elt/englishfile/upper-intermediate
Metody výuky -
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
V semináři se klade důraz na rozvoj komunikačních schopností studentů, znalostí relevantní gramatiky a slovní zásoby. Kromě klasického výkladu látky učitelem se používá i tzv. discovery technique, tedy objevování gramatických pravidel a tvoření odvozenin samotnými studenty. Také se vychází z teorie multiple intelligences, která nabízí podnětná cvičení pro všechny typy studentů (s audiovizuální pamětí, prostorovou pamětí atd.).
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
During the seminars not only a classical teacher-centred approach is used but also a discovery technique when students themselves find out the grammar rules or try to make new words from the root ones. Also, the multiple intelligence theory is used which can cater for the needs of all types of learners (audiovisual, kinesthetic, spatial intelligence etc.).
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
PODMÍNKY K ÚSPĚŠNÉMU SLOŽENÍ KLASIFIKOVANÉHO ZÁPOČTU
Ústní prezentace v rozsahu cca 5 minut. Test ověřující osvojení probrané lexikální a gramatické látky přibližně uprostřed semestru a komplexní test ve zkouškovém období (zahrnující i poslech a čtení s porozuměním). Ukázku testu naleznete na SOUBORECH SISu.
Poslední úprava: Mgr. Michaela Klírová, M.Phil. (13.09.2012)
The final credit test requirements: A midterm test and a final complex test, checking lexical and grammatical items covered during the semester, including reading and listening comprehension parts. A 5-minute-long oral presentation in seminar.
Sylabus -
Poslední úprava: PROSKOVA (07.02.2012)
New English File Upper-intermediate: Modul 3 - 4
Tématické okruhy:
Aktuální společensko-politické dění + zločin a trest, počasí, pocity.