Kurz je určen posluchačům bakalářského i magisterského studia ekonomie. Probíhá v letním semestru a navazuje na kurz předešlý.
V rámci kurzu studenti vypracují projekt vlastní fiktivní firmy (s partnerem nebo samostatně). Během práce na projektu studenti uplatní znalosti z oblasti podnikové ekonomie, procvičí a rozšíří si slovní zásobu především v oblasti hospodářské němčiny, ale i obecného jazyka. Během semestru budou dílčí části projektu prezentovány, dílem jako simulace obchodního jednání. Projekt bude uzavřen souhrnnou prezentací založené firmy. Práce na projektu bude vyžadovat aktivní komunikaci, a to jak ústní, tak písemnou, při níž si studenti procvičí i schopnosti argumentace a obhájení názoru, včetně základů obchodní korespondence.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
The course is designed for students of Economics studying for a BA or MA degree, is scheduled for summer semester and builds on the previous course.
Within the course, students will draft a project of their own fictitious company (with a partner or individually). While working on the project, students will apply their knowledge of business economics, practice and expand their vocabulary primarily in the field of economic German, but also general language. During the semester, individual parts of the project will be presented, partly as a simulation of business negotiations. The project will be finalized with a comprehensive presentation of the established company. Work on the project will require active communication, both verbal and written, in which students will practice the skills of argumentation and defense of opinion, including the basics of business correspondence.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Cíl předmětu -
Vypracování souhrnného projektu založení fiktivní firmy. Uplatnění nabytých teoretických poznatků z oblasti podnikové ekonomie, procvičení a zdokonalení v komunikaci v nejrůznějších, i nových, jazykových situacích, v psaném projevu, v návaznosti na různé obory ekonomie. Projekt pomůže usnadnit čtení a orientaci v odborných textech, aktivní používání známých gramatických jevů, nabízí využití moderních technologií. Výstupem bude zpracování firemního deníku a prezentace firmy.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Drafting a comprehensive project to establish a fictitious company. Application of the acquired theoretical knowledge in the field of business economics, practice and improvement in communication in various, even new, linguistic situations, in writing, in relation to various fields of economics. The project will help to facilitate reading and orientation in scholarly texts, active use of well-known grammatical phenomena, and it will also offer the use of modern technologies. The output will include a company diary and company presentation.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Literatura -
Vyučující poskytne studentům vlastní materiály vycházející z různých internetových i tištěných zdrojů, mj.:
R.Buhlmann, A.Fearns, E.Leimbacher: Wirtschaftsdeutsch von A-Z V.Eismann: Wirtschaftskommunikation Deutsch 1 Iva Michňová: Deutsch im Beruf 1 Iva Michňová: Business Deutsch Josef Wergen, Annette Wörner: Obchodní korespondence a komunikace H.-J.Hantschel, V.Klotz, P.Krieger: Mit Erfolg zu telc Deutsch B2 - Übungsbuch
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu Němčina pro ekonomy. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Compulsory literature: R.Buhlmann, A.Fearns, E.Leimbacher: Wirtschaftsdeutsch von A-Z V.Eismann: Wirtschaftskommunikation Deutsch 1 Iva Michňová: Deutsch im Beruf 1 Iva Michňová: Business Deutsch Josef Wergen, Annette Wörner: Obchodní korespondence a komunikace H.-J.Hantschel, V.Klotz, P.Krieger: Mit Erfolg zu telc Deutsch B2 - Übungsbuch
The materials provided to students and used during the course are exclusively for the purpose of study for registered members of the course German for economics. They are not intended for wider distribution.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Metody výuky -
Seminář, partnerská a skupinová práce.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Seminar
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Požadavky ke zkoušce -
Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:
Založení fiktivní firmy:
- určení její organizace a formy
- koncepce produktu
- charakteristika potenciálního zákazníka
- návrh reklamní strategie
- obchodní kontakty.
Průběh zakládání podniku bude zdokumentován ve firemním deníku a průběžně prezentován. Studenti na závěr projektu svůj podnik představí. Hodnocena bude také aktivní práce na zpracování projektu.
Hodnocení:
0-50 % = F
51-60 % = E
61-70 % = D
71-80 % = C
81-90 % = B
91 % a více = A
Základní význam stupňů A-F je následující: A - výtečně (vynikající výkon pouze s drobnými chybami), B - velmi dobře (nadprůměrný výkon avšak s určitými chybami), C -dobře (celkově dobrý výkon s řadou výrazných chyb), D - uspokojivě (přijatelný výkon, ale se značnými nedostatky), E - dostatečně (výkon splňuje minimální požadavky), F - nedostatečně, neprospěl (je zapotřebí značné množství další práce).
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Conditions for obtaining a classified course credit:
Founding a fictitious company:
- Determination of its organization and form
- Product concept
- Characteristics of the potential customer
- Design of advertising strategy
- Business contacts.
The process of starting a business will be documented in the company diary and continuously presented. At the end of the project, students will present their company. Active work on the project will also be evaluated.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Sylabus -
Témata související se zpracováním projektu, např.:
Založení firmy a obchodní strategie
Právní formy podniků
Organizační struktura podniku
Management
Marketing
Obchodní korespondence
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Topics related to drafting the project, e.g.:
Company foundation and business strategy
Legal forms of companies
Organizational structure of the company
Management
Marketing
Business correspondence
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Vstupní požadavky -
Zvládnuté gramatické struktury jazyka, porozumění náročnějšímu obecnému textu a jeho reprodukce, schopnost spontánní komunikace. Úspěšné zvládnutí kurzu němčina pro ekonomy pro pokročilé I.
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)
Mastered grammatical structures of the language, comprehension of more challenging texts of general nature and its interpretation. Successful completion of the winter course of “German for Economics - upper-intermediate I,”
Poslední úprava: Faltýnová Regina, Ing. (22.01.2024)