Kurz je určen pro studenty oboru žurnalistika - především bakaláře. Je zaměřen na práci s autentickými ukázkami textu, audia i videa ze široké škály médií, rozšíření slovní zásoby odborného jazyka, rozvinutí komunikativních schopností a upevnění gramatických struktur.
Materiály poskytnuté studentům a používané při výuce slouží výhradně ke studijním účelům pro zapsané posluchače kurzu JLB009. Nejsou určeny k dalšímu šíření.
Méně zkušení angličtináři si mohou zapsat nepovinný předstupeň odborné angličtiny -
Angličtina pro sociální vědy I (JLB 053) v ZS a Angličtina pro
sociální vědy II (JLB 054) v LS, kde si budou mít příležitost
vylepšit gramatiku, začít pracovat na budování odborné slovní zásoby a
také si osvojit základy anglických akademických dovedností - čtvrtek 17-18.20 v učebně č. 20 budovy Hollar.
The course is designed for students of journalism studying for their BA or MA degree. It is focused on work with newspaper/mazazine/online articles and audio or video pieces coming from a wide range of mass media. The objective of the course is to expand students' vocabulary in terms of journalistic jargon and terminology related to news reporting, to improve students' speaking and writing skills, and to achieve accuracy in grammatical structures and pronunciation.
The study materials used in the classes are solely for the use of the students of the JLB009 course. Any circulation of the materials is prohibited.
Students who need B2 grammar practice as well as an introduction into the
more specialized vocabulary of journalistic English, as well as basic English academic skills, are offered the lower course of English for Social Sciences I (JLB
053) in the winter term and English for Social Sciences II (JLB 054) in
the summer term, Thursday 17-18.20 in #20 room of the Hollar building.
Výrazně zlepšit porozumění při čtení a poslechu autentické angličtiny médií. Zároveň významně posílit vlastní odborný projev - mluvenou i psanou angličtinu pro širokou škálu médií.
Poslední úprava: Mgr. Alena Prošková (14.09.2022)
The course is designed to improve reading and listening comprehension of English in mass media considerably, while, at the same time, substantially enhancing students' own professional spoken and written English for usage in mass media.
Literatura -
Poslední úprava: PROSKOVA (04.09.2012)
Mgr. M. CERVINKOVA
Povinná literatura:
R. Murphy: English Grammar In Use
Donald Ferguson, Jim Patten - Journalism Today
Materiály /s výjimkou gramatiky/ u vyučující
Doporučená literatura:
Anglický výkladový slovník - upřesnění v úvodní hodině
Česko-anglický překladový slovník " " "
Anglicko-český překladový slovník " " "
Britské a americké deníky a časopisy / Newsweek, The Economist, The Times, Financial Times, The Guardian, The Independent, The New York Times
Anglický výkladový slovník - upřesnění v úvodní hodině
Česko-anglický překladový slovník " " "
Anglicko-český překladový slovník " " "
Britské a americké deníky a časopisy / Newsweek, The Economist, The Times, Financial Times, The Guardian, The Independent, The New York Times
www:
www.economist.com
www.ft.com
www.cnn.com
www.bbc.com
www.praguepost.com
www.praguemonitor.com
www.fsfinalword.com
Metody výuky -
Poslední úprava: PROSKOVA (04.09.2012)
Rozvoj jazyka je založen na diskuzích, debatách a cvičeních. Vyučující je často v roli koordinátora, v kurzu se klade velký důraz na komunikativní dovednosti.
Průběžně budou zadávány články k domácímu samostudiu - základ pro diskusi v semináři, ale i pro práci se slovní zásobou a gramatikou. Důraz bude kladen i na správné použití frázových sloves, kolokací a idiomů, aby se jazykový projev studentů stal přirozenějším.
Při výuce budou používány různé metody - individuální, práce ve dvojicích a větších či menších skupinách.
Poslední úprava: PROSKOVA (18.09.2012)
English learning and language development will be based on classroom discussion, debates, workshops, seminars and facilitated sessions. The teacher will frequently be in the role of facilitator but this task will also be assigned to students working in groups in various sessions. There is a heavy emphasis on oral communication in this course.
Reading assignments will be given and the texts will be used as the basis of in-class discussions and vocabulary work. There will be emphasis on using appropriate phrasal verbs, collocations and idioms in an attempt to instil a naturalness in the students' English skills.
Students will participate in a variety of learning methods in a mixture of dynamics - individual, pair work, working in larger groups, full class sessions.
Požadavky ke zkoušce -
Poslední úprava: PROSKOVA (04.09.2012)
Mgr.MARIE ČERVINKOVÁ
PODMÍNKY K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU: dva eseje na dané téma, rozsah eseje rámcově 800-1200 slov
Mgr.ALENA PROŠKOVÁ
PODMÍNKY K ZÍSKÁNÍ ZÁPOČTU:
1. Pravidelná domácí příprava (četba zadaných textů), aktivní zapojení v hodinách, 2 zápočtové testy v průběhu semestru.
2. Studenti, kteří se rozhodnou semináře nenavštěvovat, se musí dostavit k napsání obou zápočtových testů a musí připravit a v semináři přednést jednu ústní prezentaci (téma a termín dle dohody s učitelem).
ZÁPOČTOVÝ TEST Mgr.Proškové obsahuje 60 testovacích položek, časový limit je 60 minut, hranice úspěšnosti je 65%. Ukázka částí zápočtového testu viz SOUBORY.
Poslední úprava: PROSKOVA (04.09.2012)
MGR.MARIE ČERVINKOVÁ
THE CREDIT REQUIREMENTS: Two essays
MGR.ALENA PROŠKOVÁ
THE CREDIT REQUIREMENTS:
1. To obtain the credit, students are required to prepare for seminars
(home reading), to actively participate in lessons, and to pass the
mid-term test and the end-term credit test covering language crucial to the
field of journalism.
2. Students may decide not to attend the course. They must, however,
take both written tests and give one major oral presentation in the
class. It is the students' responsibility to see the teacher to set
Credit test task samples: Please see the attached file in SOUBORY for details.
Sylabus -
Poslední úprava: PROSKOVA (03.10.2011)
MGR.MARIE ČERVINKOVÁ Tématické okruhy 1. Malá a velká nakladatelství - vyhlídky 2. Mezinárodní soud v Haagu - mezinárodní tribunál pro válečné zločiny 3. Malířství, Sotheby's 4. Média a politika /pohled zkušeného novináře/ 5. Jeruzalém - židé, křesťané a muslimové 6. Funkce médií 7. Bulvár a jeho objekty - začarovaný kruh; hranice zodpovědnosti 8. "Zpráva" - charakteristika pojmu Případně další témata, podle časových dispozic Gramatika - důraz na obtížnější kategorie: časy, modální slovesa, nepravidelný plurál u slov cizího původu
MGR.ALENA PROŠKOVÁ Rámcový program seminářů
1 Shape of the world - changes for the better or for the worse? headline English = headlinese
2 A Life in Journalism: Alistair Cooke political cartoons interviewing techniques discourse markers
3 Human Rights newspaper terms vocabulary of elections
5 Journalistic objectivity - bias or balance vocabulary of elections
6 Press freedoms and reporters' rights Newseum in Washington, D.C.
7 Journalistic objectivity - bias or balance vocabulary of economics
8 Journalism ethics CNN iReport.
9 Writing and editing an article vocabulary of conflict
10 Career connections: V.J., Anchor, Investigative reporter.
11 Sustainable Development
12 Brave journalists (Politkovskaja, Saberi...)
Poslední úprava: PROSKOVA (03.10.2011)
MGR.MARIE ČERVINKOVÁ Tématické okruhy: 1. Malá a velká nakladatelství - vyhlídky 2. Mezinárodní soud v Haagu - mezinárodní tribunál pro válečné zločiny 3. Malířství, Sotheby's 4. Média a politika /pohled zkušeného novináře/ 5. Jeruzalém - židé, křesťané a muslimové 6. Funkce médií 7. Bulvár a jeho objekty - začarovaný kruh; hranice zodpovědnosti 8. "Zpráva" - charakteristika pojmu Případně další témata, podle časových dispozic Gramatika - důraz na obtížnější kategorie: časy, modální slovesa, nepravidelný plurál u slov cizího původu
MGR.ALENA PROŠKOVÁ Seminar contents:
1 Shape of the world - changes for the better or for the worse? headline English = headlinese
2 A Life in Journalism: Alistair Cooke political cartoons interviewing techniques discourse markers
3 Human Rights newspaper terms vocabulary of elections