PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence v komunikaci - JKM536
Anglický název: Artificial Intelligence in Communication
Český název: Umělá inteligence v komunikaci
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Martin Richter
Vyučující: Mgr. Martin Richter
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)
Jak umělá inteligence ohýbá komunikační prostor? Kurz se zaměří na prozkoumání a pochopení role umělé inteligence (AI) i na klíčové koncepty fungování této technologie, její vývoj a praktické aplikace. Kurz zdůrazňuje, jak AI transformuje způsoby, kterými organizace a jednotlivci vytvářejí a distribuují obsah, personalizují zprávy a interagují s publikem. Speciální pozornost je věnována etickým, sociálním a strategickým aspektům využívání AI se zaměřením na současné výzvy, rizika a budoucí trendy.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)

1) Docházka na přednášky

2) Splnění průběžného úkolu

3) Závěrečný projekt

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)

Coeckelbergh, M. (2023). Etika umělé inteligence.
Crawford, K. (2021). Atlas of AI: Power, Politics, and the Planetary Costs of Artificial Intelligence.
Du Sautoy, M. (2020). The Creativity Code: How AI is Learning to Write, Paint and Think.
Marcus, G., & Davis, E. (2019). Rebooting AI: Building Artificial Intelligence We Can Trust.
Russell, S. (2021). Jako člověk: Umělá inteligence a problém jejího ovládání.
Schick, N. (2020). Deepfakes: The Coming Infocalypse.
Tegmark, M. (2020). Život 3.0: Člověk v éře umělé inteligence.
Zuboff, S. (2019). The Age of Surveillance Capitalism: The Fight for a Human Future at the New Frontier of Power.

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Martin Richter (04.02.2024)
  1. Úvod do umělé inteligence v komunikaci
  2. Základní principy fungování AI
  3. AI v tvorbě obsahu - velké jazykové modely (LLMs)
  4. AI v tvorbě obsahu - obraz a multimediální obsah (difuzní modely a syntéza zvuku)
  5. Prompting
  6. Manipulace, dezinformace, deepfakes
  7. Etické a sociální aspekty AI
  8. Současné výzvy a rizika AI
  9. Budoucí trendy a vývoj AI v komunikaci
  10. Závěrečné projekty a prezentace
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK