PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Empirical Audience Studies - JKM194
Anglický název: Empirical Audience Studies
Český název: Empirická studia publik
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2023
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / 30 (20)
Minimální obsazenost: 5
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět pro jiné fakulty
předmět z jiné fakulty
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil.
prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
Vyučující: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil.
Třída: Courses for incoming students
Anotace - angličtina
Poslední úprava: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil. (30.01.2023)
Description: In this course you will get an introduction into empirical audience studies. Together with your colleagues you will conduct a small study. You will be introduced to the state of the art of audience research.
Cíl předmětu - angličtina
Poslední úprava: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil. (09.01.2024)

Workload: You will conduct a small empirical study either as group work with other students or you will participate in a bigger study that is done together with all participants of the seminar. This will depend on the topic of the semester (that will change with regards to actual research questions in the field of audience research).

As the aim of the seminar is to get an insight into hands-on research, you will go through all the parts of an empirical research design: a) research question, sampling; b) data collection; c) data analysis; d) interpretation and critical reflection of results.

Literatura - angličtina
Poslední úprava: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil. (09.01.2024)

Ruddock, A. (2001). Understanding audiences. SAGE. https://doi.org/10.4135/9780857020178

 

Sylabus - angličtina
Poslední úprava: doc. Dr. phil. Christine Trültzsch-Wijnen, Mag. phil. (09.01.2024)

26.02. Introduction

04.03. Exploring own media habits

11.03. Introduction to the field of audience research

18.03. Research questions

08.04. Research design

15.04. Introduction to methodology

22.04. Preparation of data collection

29.04. Data collection

06.05. Data collection

27.05. Individual research

03.06. Individual research

10.06. Presentations of results

17.06. Final discussion



 
Univerzita Karlova | Informační systém UK