|
|
||
Předmět se zaměřuje na mediální rutiny vysílacích médií u nás i ve světě, na formy programování (vysílací schéma a služby on demand) a na rozdíly mezi komerčními subjekty a institucemi veřejné služby. Poslední úprava: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.02.2023)
|
|
||
Předmět je zakončen klasifikovaným zápočtem. Jeho udělení je podmíněno zapojením se do diskuse nad specifiky rozhlasového nebo televizního média a vyplněním závěrečného testu. Poslední úprava: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.02.2023)
|
|
||
Povinná: ŠTOLL, M. Tři podoby televize. Praha : Literární akademie, 2013. ORLEBAR, J. Kniha o televizi. Praha : Nakladatelství Akademie múzických umění, 2012. CREEBER, G.: The Television Genre Book. London: British Film Institute, 2015 JAKUBOWICZ, K. Média a demokracie. Hledání nových modelů. Beno: Masarykova univerzita, 2017
Doporučená BASIN, K. The Business of Television. New York: Routledge, 2019 Kolektiv autorů. Výroba a prezentace audiovizuálních děl I. Praha : FAMU, 1992. Kolektiv autorů. Výroba a prezentace audiovizuálních děl II. Praha : FAMU, 1992. LANDAU, N. TV outside the Box. New York: Focal Press, 2016 LANDAU, N. TV Writing on Dermand. Creating Great Content in the Digital Era. New York: Routledge, 2018 LITWAK, M. Dealmaking in the Film and Television. From negotiations to final Contracts. W. Hollywood: Silman-James Press, 2016 MANDER, J. Čtyři důvody pro zrušení televize. Brno : Doplněk, 2000. MITTELL, J. Komplexní televize. Poetika současného televizního vyprávění. Praha: Akropolis, 2019. MORAVEC, V. Média v tekutých časech. Konvergence audiovizuálních médií v ČR. Praha: Academia 2016. OʼDONNELL, V. Television Criticism. California : Sage, 2007. SPIGEL, L. - OLSSON, J. (eds.). Television after TV: Essays on Medium in Transition. Durham : Duke University Press, 2004. VRABEC, J. Základy tvorby a výroby televizních pořadů. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990. WILLIAMS, Raymond. Television. London : Routledge, 2008. ZETTL, H. Television Production Handbook. San Francisco: San Francisco State University. 2020. Poslední úprava: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (14.02.2023)
|
|
||
1. Vysílací média jako samostatný segment mediálního trhu. (M. Štoll) - 20. 2. 2024 2. Ekonomické aspekty vysílacích médií (cílové skupiny, sledovanost/poslechovost, formy financování, nacenění vysílacího času) (M. Štoll) - 27. 2. 2024 3. Program jako nástroj výdělku i šíření hodnot. (Z čeho se skládá, jak je koncipován apod.) (M. Štoll) - 5. 3. 2024 4. Právní rámce vysílacích médií v ČR a ve světě. (J. Železný) - 12. 3. 2024 5. Veřejná služba jako veřejný zájem (J. Železný) - 19. 3. 2024 6. Zpravodajství komerční/veřejné služby (J. Železný) - 26. 3. 2024 7. Žánry televizní tvorby (J. Železný) - 2. 4. 2024 8. Principy výrobu a nákupu televizní tvorby ("vlastní výroby", zakázka, koprodukce, ale i formát a licence) (M. Štoll) - 9. 4. 2024 9. Rozhlas vs. rádio, formát, výrobní mechanismy rozhlasové tvorby (M. Groman) - 16. 4. 2024 10. Práce s posluchači (preference, programové strategie rozhlasu) (M. Groman) - 23. 4. 2024 11. Žánry rozhlasové tvorby (M. Groman) - 30. 4. 2024 12. Fenomén podcastu a dalších vysílacích platforem (M. Groman + M. Štoll) - 7. 5. 2024 13. Rektorské volno - 14. 5. 2024 Poslední úprava: Štoll Martin, prof. MgA., Ph.D. (25.01.2024)
|