PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Klíčové momenty ve vývoji médií po roce 1989 - JKB243
Anglický název: The Key Moments in the Development of Media after 1989
Český název: Klíčové momenty ve vývoji médií po roce 1989
Zajišťuje: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 20 / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Ondřej Trunečka, Ph.D.
Anotace
Nový předmět, otevřený poprvé v letním semestru 2024/2025, představí vybrané aspekty vývoje českých médií po roce 1989.
V ucelených tematických, nikoli chronologických, blocích přiblíží události či situace, které mají přesah až do současnosti.
Zaměří se na fungování médií, jejich ekonomiku, vlastnickou strukturu, proměnu technologií, chování publika a další vlivy.
Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
Podmínky zakončení předmětu
Dvě možnosti úspěšného uzavření předmětu:
Psaný (či jiný) rozhovor (jako dobře odvedený novinářský žánr) s pamětníkem vybrané (předem dohodnuté) situace.
Test pro ověření zcela základních momentů ve vývoji českých médií v posledních třech dekádách.
Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
Metody výuky

Přednášky a debaty, práce s konkrétními ukázkami z nedávné minulosti.

Setkání se budou účastnit i pozvaní hosté.

Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (03.02.2025)
Sylabus

Z připravovaných témat lze zmínit například:

  • Média a jejich vliv, vzestup a pád vlivných médií - velká odhalení českých médií z minulosti a jejich důsledky.
  • Současný boj o televizní poplatky a diskuse o možnostech financování plus televizní krize v letech 2000 a 2001.
  • Byznys modely médií, proměny publika a jeho chování, tendence v produkci obsahu jako důsledek.

První přednáška se z organizačních důvodů uskuteční v úterý 25. března a dále už pak každé úterý podle plánu.

Poslední úprava: Trunečka Ondřej, Mgr., Ph.D. (14.03.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK