PředmětyPředměty(verze: 901)
Předmět, akademický rok 2022/2023
  
The psychology of morality - JKB205
Anglický název: The psychology of morality
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2 KZ [hodiny/týden]
Počet míst: neurčen / 0 (0)
Minimální obsazenost: neomezen
Virtuální mobilita / počet míst: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Ing. Marek Vranka
Vyučující: JUDr. Ing. Petr Koblovský, Ph.D.
Mgr. Ing. Marek Vranka
Třída: Courses for incoming students
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Ing. Marek Vranka (01.02.2021)
Beliefs about right and wrong are among the strongest drivers of human behavior. In the recent years, a vast number of studies explored how people form these beliefs, make moral judgments, and act on them. The goal of this course is to offer an introduction to the research in the field of moral psychology. We will read articles from a variety of disciplines including philosophy, animal behavior, neuroscience, economics, and almost every area of scientific psychology. After completion of the course, students will be well versed in the primary issues and debates involved in the scientific study of morality and their applications to situations in every-day life, as well as politics, marketing and journalism.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK