PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Art marketing II - JKB143
Anglický název: Art Marketing II
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2022
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (20)
Minimální obsazenost: 1
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Tereza Ježková, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kurz navazuje na předmět Art marketing I vyučovaný v zimním semestru a umožňuje studentům vyzkoušet si teoretické znalosti v praxi. Během kurzu projdou studenti v týmech procesem přípravy komunikačního plánu pro konkrétní kulturní instituci – od briefu, přípravy komunikační strategie až po její prezentaci.

Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (27.01.2021)
Podmínky zakončení předmětu

Podmínkou atestace je průběžná aktivní participace na přípravě týmového projektu, jeho závěrečná prezentace v rámci v rámci výuky a odevzdání komunikační strategie.

Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (27.01.2021)
Literatura

Doporučená literatura

Studium literatury není podmínkou atestace. Doporučená literatura vychází ze seznamu teoretického předmětu Art marketing I.

ANDREASEN, Alan R., KOTLER, Philip, Strategic Marketing for Non-Profit Organisation. 7. vyd. Pearson, 2007. 504 s. ISBN-10: 013175372X

BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my : vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů. Zlín: VeRBuM. 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.

BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskového sektoru. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. 2006. 156 s. ISBN 80-7318-436-2.

DIGGLE, Keith, Arts Marketing. Rhinegold Publishing Ltd, 1994. 293 s. ISBN-10: 0946890587.

GAVRYLYUK, Zina, ed. RE: Publikum: možnosti spolupráce s publikem ve 21. století. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav, 2013. 46 s. ISBN 978-80-7008-298-0.

HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7.

JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka. Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1.

JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0.

KAISER, Michael M. Strategické plánování v umění: praktický průvodce. 1. vyd. Praha: Institut umění - Divadelní ústav v Praze, 2009. 146 s. ISBN 978-80-7008-236-2.

KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Praha : Grada Publishing, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4.

KESNER, Ladislav. Muzeum umění v digitální době. Praha: Argo a Národní galerie v Praze. 2000. 259 s. ISBN 80-7035-155-1 (NG), ISBN 80-7203-252-6 (Argo).

KOLB, Bonita M.,  Marketing for Cultural Organisations: New strategies for attracting audiences to classical music , dance, museums, theatre and opera. 2. vyd. Cengage Learning EMEA, 2004. 233 s. ISBN-10: 1844802132.

KOTLER, Neil G., KOTLER, Phillip, KOTLER Wendy I., Museum marketing and strategy : designing missions, building audiences, generating revenue and resources. 2. vyd. John Wiley & Sons, 2008. 544 s. ISBN 0470370394.

LAYTON TURNER, Marcia, Successful Fine Art Marketing. 1 vyd. Consultant Pr, 1993. 254 s. ISBN-10: 0913069450.

PAYNE, Adrian. Marketing služeb. Praha: Grada. 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X.

REIMANN, Michaela, Handbücher Unternehmenspraxis: Handbuch Kulturmarketing: Strukturierte Planung - Erfolgreiche Umsetzung - Innovationen und Trends aus der Kulturszene. Cornelsen Verlag Scriptor, 2005. 298 s. ISBN-10: 358923640X.

RENTSCHLER, Ruth; HEDE, Anne-Marie. Museum Marketing : Competing In The Global Marketplace. Oxford: Elsevier. 2007. 270 s. ISBN 978-0-7506-8065-3.

RUNYARD, Sue.; FRENCH, Ylva. Marketing & Public Relations Handbook for Museums, Galleries & Heritage Attractions. AltaMira Press. 1999. ISBN 0-7425-0407-7.

SIERING, Danuše. Art marketing. Benešov: Start. 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3.

ŠKARABELOVÁ, Simona, NESHYBOVÁ, Jarmila a REKTOŘÍK, Jaroslav. Ekonomika kultury a masmédií. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2007. 210 s. ISBN 978-80-210-4267-4.

VOJÍK, Vladimír. Podnikání v kultuře a umění = Arts management. Vyd. 1. Praha: ASPI, 2008. 183 s. ISBN 978-80-7357-402-4.

THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2010. 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema; sv. 3. ISBN 978-80-87162-58-3.

THOMPSON, Don. Supermodelka a krabice Brillo: zákulisní příběhy a prapodivné zákony ekonomiky současného umění. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlin, 2014. 360 s., [8] s. obr. příl. Tema; sv. 19. ISBN 978-80-7473-160-0.

Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (22.01.2020)
Vstupní požadavky

Předmět navazuje na kurz Art marketing I vyučovaný v zimním semestru. Jeho absolvování ale není podmínkou pro zápis předmětu Art marketing II.

Poslední úprava: Ježková Tereza, Mgr., Ph.D. (27.01.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK