PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
In-store Marketing - JKB041
Anglický název: In-store Marketing
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2024
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:1/1, KZ [HT]
Počet míst: 20 / 20 (20)
Minimální obsazenost: 10
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň: specializační
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Daniel Jesenský
Vyučující: Daniel Jesenský
Třída: Courses for incoming students
Neslučitelnost : JJB292
Je neslučitelnost pro: JJB292
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout Úvodní prezentace 2024_fin.pdf Informace k předmětu, termíny a kalendář modulů Daniel Jesenský
stáhnout Zadání Seminární prace_IN STORE MARKETINGOVA KOMUNIKACE 2024_Final.pdf Zadání seminární práce Daniel Jesenský
Anotace
Cílem předmětu je seznámit studenty s teorií a praxí marketingové komunikace v místě prodeje (in-store marketingová komunikace, Point-of-Purchase, případně Point-of-Sale). Marketingová komunikace v místě prodeje je jednou ze složek integrované marketingové komunikace a v současné době představuje obor rozvíjející se zejména díky novým postupům v oblastech výzkumu spotřebitelského a nákupního chování, behaviorální psychologie, sociální psychologie a sociologie. Média využívaná k marketingové komunikaci v místě prodeje představují součást činností podpory prodeje, jejichž cílem je zaujmout pozornost potenciálního zákazníka a ovlivnit nákupní chování pomocí nástrojů zajišťujících přímý kontakt zákazníka s výrobkem a informacemi o něm.

V rámci přednášek jsou studenti seznámeni s POP / in store komunikačními nástroji a základními principy jejich fungování po stránce marketingové, strategické i technické. Cílem 12-ti výukových modulů je naučit studenty reklamu v místě prodeje chápat v kontextu marketingové komunikace a relevantních historických souvislostí , osvojit si základní pravidla práce s ní tak, aby vycházela vstříc očekáváním a potřebám zákazníků. Studenti jsou seznámeni s tím jaké jsou typy a možnosti POP komunikace, jak metodologicky ověřovat zda jsou konkrétní řešení funkční, jak ji tvořit tak, aby fungovala efektivně pro své investory a jaké jsou technické i systémové trendy.

Detailní anotace a přehled výukových modulů s termíny a názvy jednotlivých přednášek jsou uvedeny v syllabu a úvodní prezentaci, které se nacházejí mezi soubory ke stažení.

Předmět je vhodný pro studenty od 2. ročníku.
Poslední úprava: Jesenský Daniel (20.02.2025)
Literatura

Literatura

Základní zdroj:

Jesenský, D. a kol. (2020) Marketingová komunikace v místě prodeje. Grada Publishing, Praha.

Karlíček M. a kol. (2023)  Jak na marketingovou komunikaci. 1.vydání. Praha: GradaPublishing

Další zdroje: 

Jesenský, D. (2013). Interpretative research about role of pop advertising displays in customer

purchase decision  MakingResearch series published by the University of JyväskyläUniversity

library of Jyväskylä. Available at: https://jyx.jyu.fi/dspace/handle/123456789/41903

Šimek, P. (2022). Možnosti marketingové lokalizace v prostředí maloobchodu. Vysoká škola 

ekonomická. Available at: https://katalog.vse.cz/Record/000114654

   

Poslední úprava: Jesenský Daniel (20.02.2025)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK