|
|
|
||
Cílem kurzu je seznámit studenty s aktuálními poznatky z oblasti sociální psychologie, zejména s ohledem na schopnost analyzovat kognitivní, emocionální a motivační složky mezilidské a mediální komunikace. Studenti rovněž získají přehled o základních metodách sociálně-psychologického výzkumu a osvojí si práci s primární literaturou.
Po úspěšném absolvování kurzu budou studenti schopni: - kriticky zhodnotit realizované sociálně-psychologické studie; - identifikovat sociálně-psychologické procesy ovlivňující komunikaci; - analyzovat základní principy efektivního přesvědčování; - efektivně řídit skupinovou komunikaci; - zohlednit vliv kultury na vybrané aspekty komunikace. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (13.09.2020)
|
|
||
Výsledné hodnocení je určeno počtem získaných bodů (ze 100): 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B, 91 % a více = A.
Závěrečný test Test pokrývá všechny základní studijní materiály probrané během semestru. Maximálně lze získat 100 bodů. Smyslem testu je ověřit porozumění a osvojení si obsahu probraného během semestru.
Účast při psychologickém výzkumu Za účast na vybraných psychologických výzkumech lze získat maximálně 15 bonusových bodů. Smyslem účasti na výzkumu je získat praktickou zkušenost s metodami používanými v psychologických studiích, díky čemuž budou studenti schopni kritičtěji hodnotit probírané poznatky. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (05.10.2022)
|
|
||
Základní Gilovich, T., Keltner, D., Chen, S., & Nisbett, R. E. (2018). Social Psychology (Fifth Edition). W. W. Norton & Company.
Rozšiřující Henrich, J. (2020). The WEIRDest People in the World: How the West Became Psychologically Peculiar and Particularly Prosperous. Farrar, Straus and Giroux. Henrich, J. (2015). The secret of our success: How culture is driving human evolution, domesticating our species, and making us smarter. Princeton University Press. Hayes, N. (2009). Základy sociální psychologie. Portál. Pennington, D. C. (2012). Social cognition. Routledge. Ross, L., & Nisbett, R. E. (2011). The person and the situation: Perspectives of social psychology. Pinter & Martin Publishers. Vogel, T., & Wanke, M. (2016). Attitudes and attitude change. Psychology Press.
Popularizační Aronson, E. (2003). The social animal. Macmillan. Cialdini R., B. (1993). Influence. Harper Collins. Van Bavel, J., & Packer, D. J. (2021). The Power of Us: Harnessing Our Shared Identities for Personal and Collective Success. Hachette UK. Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (04.10.2023)
|
|
||
1. Úvod do sociální psychologie (+ administrativa) 2. Výzkumné metody a etické otázky 3. Sebe-pojetí 4. Sociální atribuce 5. Emoce 6. Postoje 7. Přesvědčování 8. Informační kaskády a konformita 9. Předsudky 10. Skupinové procesy 11. Altruismus a kooperace Poslední úprava: Vranka Marek, Mgr. Ing. (04.10.2023)
|