|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (22.01.2019)
Předmět je primárně určen pro studenty mediálních studií a žurnalistiky, ale mohou si ho zapisovat i studenti jiných obrů z FSV i dalších fakult UK (magisterský studenti mají přednost u zápisu). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (22.01.2019)
Cílem kurzu je získání teoretických znalostí a praktických zkušeností týkajících se transmediality a narativu. Nové teoretické poznatky umožňují posluchačům nekonvenční pohled na mediální problematiku. Studenti mají možnost aplikace teoretických konceptů prostřednictvím individuálních kreativních výstupů vypracovaných pro zvolený tematický okruh. Na tomto projektu si mohou posluchači vyzkoušet a osvojit dovednosti nezbytné pro práci s transmediálním narativem. Předmět je vhodný pro studenty se zkušenostmi s mediální produkcí nebo kreativní tvorbou (audio, video, text, aplikace) a je vyučován jednou za 14 dní. Posluchači budou pracovat s cizojazyčnými zdroji (text a video), a proto je vyžadována dobrá znalost anglického jazyka. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (14.02.2020)
Doporučená Literatura ALBERTO SCOLARI, Carlos. Transmedia Storytelling: Implicit Consumers, Narrative Worlds, and Branding in Contemporary Media Production. International journal of communication. 2009, (3). ISSN 19328036. BOLTER, Jay David; GRUSIN, Richard. Remediation: Understanding New Media. Cambridge: The MIT Press, 1999. ISBN: 9780262522793. BOURDAA, Melanie. This is not Marketing. This is HBO: Branding HBO with Transmedia Storytelling. Media, Communication and Cultural Studies Association. 2012, 1(7). ISSN: 1755-9944. CAMERON, Allan. Modular narratives in contemporary cinema. New York: Palgrave Macmillan, 2008. ISBN 9780230210417. JAKUBISKO, Jorik. Transmediální narace: Budoucnost mediální produkce. Megatrends and Media 2019: Digital Universe, 2019. ISBN 978-80-572-0014-7. JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, 2006. ISBN: 9780814742952. JENSEN, Jens F. Interactive Television: New Genres, New Format, New Content. The Second Australasian Conference on Interactive Entertainment. Sydney: Creativity and Cognition Studios, 2005. ISBN 0975153323. LYOTARD, Jean-François. O postmodernismu: postmoderno vysvětlované dětem : postmoderní situace. Praha: Filosofia, 1993. ISBN 80-7007-047-1. MANOVICH, Lev. The Language of New Media. Cambridge: The MIT Press, 2001. ISBN: 9780262133746. PROPP, Vladimir Jakovlevič. Morfologie pohádky a jiné studie. Vyd. tohoto souboru 2. Přeložil Miroslav ČERVENKA, přeložil Marcela PITTERMANNOVÁ, přeložil Hana ŠMAHELOVÁ. Jinočany: H & H, 2008. ISBN 978-80-7319-085-9. ROSE, Frank. The art of immersion: how the digital generation is remaking Hollywood, Madison Avenue, and the way we tell stories. New York: W.W. Norton & Co., 2011. ISBN: 9780393076011. TAPSCOTT, Don a Anthony D WILLIAMS. Wikinomie: jak masová spolupráce mění svět a obchod. Praha: Fragment, 2010. ISBN: 9788025308639. THOMPSON, John B. Média a modernita: sociální teorie médií. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0652-6. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (26.01.2019)
Předmět je vyučován jednou za 14 dní. Seminář bude rozdělen do 2 části: Teoretická část: - Aktivní účast na semináři (jednou za 14 dní, povolena 1 absence). - Závěrečný písemný test.
Praktická část (samostatná práce): - Zpracování vybraného tématu transmediálním způsobem. - Četba vybraných textů. - Samostatná práce na vyprávění příběhu skrze různé kanály (kreativní výstupy). - Závěrečná prezentace uceleného transmediálního narativu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (14.02.2020)
1) Aktivní účast na seminářích doplněná o plnění úkolů. 2) Průběžná tvorba a prezentace kreativních výstupů k vybranému tématickému okruhu. 3) Závěrečná prezentace uceleného transmediálního narativu složeného z kreativních výstupů studenta. 4) Závěrečný písemný test prokazující získané znalosti z přednášek a studia literatury. Nesplnění jedné z výše uvedených podmínek znamená neúspěšné ukončení předmětu!
Výsledná známka se stanoví jako vážený průměr jednotlivých částí: 20 % Plnění úkolů a aktivní účast. 20 % Zvládnutí aplikace transmediality v závěrečném projektu. 60 % Zkouška, minimum u zkoušky je 50 % Výsledná klasifikace: 51-60 % (E), 61-70 % (D), 71-80 % (C), 81-90 % (B) a 91 % a více (A). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jorik Jakubisko (17.09.2019)
Stručný obsah jednotlivých přednášek a seminářů: 1) Uvedení do problematiky konvergence a transmediální komunikace. 2) Transmedialita. 3) Narace a komunikace v kontextu transmediality / konzultace kreativních výstupů. 4) Publikum, platformy a interaktivita v éře konvergence. 5) Práce s participačními platformami a mobilními aplikacemi / konzultace kreativních výstupů. 6) Mediální mýty / konzultace kreativních výstupů. 7) Prezentace uceleného transmediálního narativu z kreativních výstupů.
Samostatná práce: 1) Plnění zadaných úkolů. 2) Četba vybraných textů. 3) Kreativní výstupy– vyprávění příběhu na jedno z připravených témat skrze různé mediální kanály (audio, text, video, obraz, aplikace). 4) Prezentace uceleného transmediálního narativu (celosemestrální projekt). |