|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.09.2019)
Studující v přípravě vlastního výzkumného projektu aplikují získané zkušenosti a dovednosti v praxi. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.09.2019)
Základní literatura: Hendl, J. 2008. Kvalitativní výzkum. Základní teorie, metody a aplikace. Praha: Portál. Lindlof, T.R.-Taylor, B.C. 2002. Qualitative communication research methods. Second edition. London: Sage. Sedláková, Renáta. 2014. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing, 539 s. Silverman, D. 2005. Doing qualitative research: a practical handbook. Sage London. Strauss, A. - Corbinová, J. 1999. Základy kvalitativního výzkumu. Boskovice: Albert. Trampota, Tomáš, Vojtěchovská, Martina. 2010. Metody výzkumu médií. Praha: Portál.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.09.2019)
1) Závěrečná práce jako podklad ke zkoušce (možno pracovat ve skupinách): Studující pošlou vyučující nejméně týden před termínem zkoušky dokument představující design kvalitativního výzkumu (u realizovaných projektů mohou studující zahrnout i stručné shrnutí hlavních zjištění). Pokud chtějí studující získat zpětnou vazbu k designu výzkumu ještě před absolvováním testu, je nutné zaslat práci nejpozději 14 dní před termínem testu. Dokument musí obsahovat: a) formulaci výzkumného problému, výzkumné otázky/výzkumných otázek b) popis zvolených metod sběru a analýzy dat c) popis vzorku a důvodů a principů jeho konkrétního výběru d) stručná teoretická východiska výzkumu (stačí stručné nastínění hlavních teoretických konceptů nebo předchozích výzkumných zjištění jiných autorů/autorek s odkazem na literaturu - pozor, pouhý popis média, které analyzujeme, nebo deskripce daného tématu/události/problematiky není teoretickým východiskem, je třeba sumarizovat dosavadní poznání k tématu jako východisko pro předkládaný výzkum) e) v případě, že studující samotný výzkum/analýzu již realizovali, může text obsahovat také základní odpovědi na výzkumnou otázku shrnuté do 1-2 odstavců; prezentace výsledků výzkumu však není nutná, jde o dobrovolnou aktivitu Rozsah textu: 2-3 normostrany Za závěrečnou práci získají studující 0-3 body (výborná práce: 3 body, velmi dobrá práce: 2 body, dobrá práce: 1 bod, nedostačující práce: 0 bodů), které se přičtou k bodovému výsledku závěrečného testu.
2) Závěrečný test z povinné literatury a obsahu přednášek |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.09.2019)
Cíl předmětu a základní postup Základní znalosti týkající se rozdílů mezi principy kvantitativních a kvalitativních postupů a jednotlivých technik budou ověřeny formou zkouškového testu. - Dalším cílem předmětu Výzkum médií II je připravit studující v přednáškových vstupech a praktických ukázkách na to, aby byli schopni samostatně realizovat vlastní kvalitativní výzkum (obsahů, produkce či publik). Studující tedy na konci semestru budou schopni vytvořit design výzkumného projektu, rozhodnout se o volbě vzorku, sesbírat data pomocí polostrukturovaných rozhovorů či focus groups a realizovat kvalitativní analýzu dat (sesbíraných výše zmíněnými technikami nebo dat z mediálních obsahů) s užitím postupů kódování ze zakotvené teorie (otevřené, axiální a selektivní kódování)
Rozsah závěrečné práce: 2-3 NS |