|
|
|
||
Kurz se zaměří na proměny jednání médií v (post)moderní společnosti. S důrazem na sociologickou perspektivu seznámí studenty se základními projevy globalizace, komercionalizace (a komodifikace), monopolizace a digitalizace jako určujícími trendy vývoje médií na přelomu tisíciletí. Vedle nabídky různých teoretických pohledů na tyto determinující trendy vývoje, uvede praktické příklady z české i zahraničních mediálních krajin a seznámí s jejich projevy ve struktuře médií, jejich obsazích i potenciálních důsledcích pro příjemce i společnost. Reflexe probíhajících trendů vývoje médií obohatí pohled studentů na současnou podobu mediálních obsahů a na mediální jednání a vybaví je základním nástrojem umožňujícím anticipaci možného budoucího vývoje médií.
Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)
|
|
||
COLLINS, R.: Media and identity in contemporary Europe: consequences of global convergence, Intellect Books, 2002 Doporučené internetové zdroje:www.mediaguru.cz
Studijní opora: Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)
|
|
||
Předmět je zakončen zkouškou, která má písemnou podobu. Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)
|