PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2009/2010
   Přihlásit přes CAS
Trendy současných českých médií - JJM315
Anglický název: Trends of Contemporary Czech Media
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2009 do 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:3/0, Zk [HT]
Počet míst: 92 / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Martina Vojtěchovská, Ph.D.
Mgr. Daniel Köppl
Vyučující: Mgr. Daniel Köppl
PhDr. Martina Vojtěchovská, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)
Kurz se zaměří na proměny jednání médií v (post)moderní společnosti. S důrazem na sociologickou perspektivu seznámí studenty se základními projevy globalizace, komercionalizace (a komodifikace), monopolizace a digitalizace jako určujícími trendy vývoje médií na přelomu tisíciletí. Vedle nabídky různých teoretických pohledů na tyto determinující trendy vývoje, uvede praktické příklady z české i zahraničních mediálních krajin a seznámí s jejich projevy ve struktuře médií, jejich obsazích i potenciálních důsledcích pro příjemce i společnost. Reflexe probíhajících trendů vývoje médií obohatí pohled studentů na současnou podobu mediálních obsahů a na mediální jednání a vybaví je základním nástrojem umožňujícím anticipaci možného budoucího vývoje médií.
Literatura
Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)

COLLINS, R.: Media and identity in contemporary Europe: consequences of global convergence, Intellect Books, 2002
DOYLE, G.: Media ownership: the economics and politics of convergence and concentration in the UK and Europe, Sage 2002
HALLIN, D., MANCINI, P.: Comparing media systems: three models of media and politics, Cambridge University Press, 2004
HESTER, A., WHITE, K., COX, J. M.: Creating a free Europe in Eastern Europe, University of Georgia, 1993
HOSKINS, C., McFADYEN, S., FINN, A.: Media economics: applying economics to new and traditional media, Sage, 2004
KEVIN, D.: Europe in the media: a comparison of reporting, representation, and rhetoric in national media systems in Europe, Lawrence Erlbaum Associates, 2003
PETKOVIČ, B.: Media ownership and its impact on media independence and pluralism, Institute for contemporary social and political studies, 2004
SPARKS, C.: Communism, capitalism and the mass media, Sage, 1998
THOMPSON, J.: Média a modernita, Karolinum, 2004

Doporučené internetové zdroje:www.mediaguru.cz

                                                  www.mediar.cz

 

  Studijní opora:
KEVIN, D. (2003): Europe in the media. Lawrence Erlbaum Associates, (s. 35-52) The Media and European Integration
COLLINS, R. (2002): Media and identity in contemporary Europe. Intellect Books, (s. 95-106) Public Service and Media Economy. European Trends in the late 1990s
DOYLE, G (2002): Media ownership. Sage, (s. 11-29) Media Concentrations and Pluralism, (s.141-153) Trends and Policy Responses across Europe
COMPAINE, B.-MAHWAH, D. (2000): Who owns the media?. Lawrence, (s. 481-505) Who owns the media companies?
HALLIN, D.-MANCINI, P. (2004): Comparing Media Systems. Cambridge, (s. 66-86) Media and Political Systems, and the Question of Differentiation
THOMPSON, J. (2004): Média a modernita. Karolinum: (s.123-146) Globalizace komunikace
ANDREJEVIC, M. (2004): Reality TV, Rowman and Littlefield, (s. 1-22) Between the New Medium and the Old

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: KOPPLOVA (17.02.2013)

Předmět je zakončen zkouškou, která má písemnou podobu.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK