PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2009/2010
   Přihlásit přes CAS
Výzkum médií I - JJM310
Anglický název: Research of the Media I.
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2009 do 2009
Semestr: letní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:3/0, Zk [HT]
Počet míst: 92 / neurčen (neurčen)Rozvrh není zveřejněn, proto je tento údaj pouze informativní a může se ještě měnit.
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
doc. PhDr. Irena Reifová, Ph.D.
PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (04.03.2011)
Předmět Výzkum médií I studenty seznámí se základními postupy zkoumání médií. Studenti budu seznámeni se základními oblastmi a metodickými postupy výzkumu mediální komunikace. Osvojí si postup kvantitativní obsahové analýzy jako dominantní metody výzkumu mediálních sdělení. Seznámí se s jednotlivými fázemi výzkumného projektu od stanovení výzkumných otázek/ hypotéz přes sběr dat, jejich vyhodnocení a jejich prezentaci odbornému publiku.
Literatura
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (04.03.2011)

Okruh1: Design výzkumu a logika výzkumného procesu
DISMAN, M. (1993) Jak se buduje sociologická znalost. Karolinum.
WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 1-110
DEACON, D., PICKERING, M., GOLDING, P., MURDOCK, G. (1999) Researching Communications. A practical guide to methods in media and cultural analysis. London: Arnold: 1-13

TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. (2010) Metody výzkumu médií. Praha: Portál. 7- 30

Okruh 2: Tvorba proměnných a kategorií, operacionalizace
DISMAN, M. (1993) Jak se buduje sociologická znalost. Karolinum.

SCHULZ, W. et al. (2004) Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Nakladatelství Karolinum. 29- 50

WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 149- 177

TRAMPOTA, T., VOJTĚCHOVSKÁ, M. (2010) Metody výzkumu médií. Praha: Portál. 99- 116

Okruh 3: Vyhodnocení výsledků a jejich prezentace
GREEN, S. B., SALKIND, N. J., AKEY, T. M. (2000) Using SPSS for Windows. Prentice Hall. (1-22)
HENDL, J. (2004) Přehled statistických metod zpracování dat. Ptaha: Portál
WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 255-318

Studijní podpora(studenti mají k dispozici čítanku vybraných textů, podle níž mohou postupovat):
struktura čítanky
Okruh1: Design výzkumu a logika výzkumného procesu
DISMAN, M. (1993) Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum.
WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 1-110
DEACON, D., PICKERING, M., GOLDING, P., MURDOCK, G. (1999) Researching Communications. A practical guide to methods in media and cultural analysis. London: Arnold: 1-13
Okruh 2: Tvorba proměnných a kategorií, operacionalizace
DISMAN, M. (1993) Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum.
SCHULZ, W. et al. (2004) Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Nakladatelství Karolinum. 29- 50
WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 149- 177
Okruh 3: Vyhodnocení výsledků a jejich prezentace
GREEN, S. B., SALKIND, N. J., AKEY, T. M. (2000) Using SPSS for Windows. Prentice Hall. (1-22)
HENDL, J. (2004) Přehled statistických metod zpracování dat. Ptaha: Portál
WIMMER, R. D., DOMINICK, J. R. (2006) Mass Media Research.Thomson Wadsworth: 255-318

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D. (04.03.2011)

Předmět je zakončen testem ověřujícím zvládnutí odborné literatury k tématu a výzkumným projektem, který je odevzdáván v písemné podobě.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK