|
|
|
||
V rámci kurzu budou představeny základní principy systémového myšlení o médiích. Studenti se seznámí se základními rozdíly fungování mediálních systémů zemí severní Ameriky a západní Evropy. Kurz představí mediální systémy vybraných zemí s důrazem na vývoj jejich struktury, jednotlivých mediálních typů a uvedením jejich dominantních představitelů (mediálních organizací a produktů). Absolvováním kurzu by měli studenti získat základní přehled v typologii mediálních krajin, osvojit si schopnost rozlišovat základní určující distinktivní rysy a schopnost přemýšlet o médiích a mediálních organizacích nad úrovní jednotlivostí vyšších systémových celků, které se dostávají do různých typů interakce jak na horizontální, tak na vertikální rovině. 1) Exkurz systémovým myšlením o médiích 2) 3 modely mediálních systémů podle Hallina a Manciniho 3) Model demokratického korporativismu na příkladu Německa 4) Severské pojetí modelu demokratického korporativismu 5) Model polarizovaného pluralismu na příkladu Španělska 6) Francie jako enfant terrible polarizovaného pluralismu 7) Liberální model Spojených států amerických 8) Velká Británie jako příklad liberalismu per se 9) Mediální systém České republiky v komparativní perspektivě 10) Média v Islámském světě 11) Média napříč Asií Poslední úprava: Miessler Jan, Mgr. (20.09.2017)
|
|
||
Hodnocení předmětu sestává z: 1) průběžné testy z literatury (2x10 %) 3) seminární práce (30 %) 4) závěrečného testu (50 %) Poslední úprava: Miessler Jan, Mgr. (20.09.2017)
|
|
||
HARDY, J. Western media systems. London, New York: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-39692-9. HARCOURT, A. (2005) The European Union and the regulation of media markets. Manchester: Mancherster University Press, 2005. ISBN 0-7190-6644-1. HALLIN, D. - MANCINI, P. Comparing Media Systems. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 0-521-83535-6. HALLIN, D. - MANCINI, P. Systémy médií v postmoderním světě. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-377-2. PALETZ, D. - JAKUBOWITZ, K.Business as Usual. Cresskill, NJ: Hampton Press, 2003. ISBN 1-57273-265-2. SIEBERT, S. - PETERSON, T. - SCHRAMM, W. Four Theories of the Press. Urbana: University of Illinois Press, 1956. SPARKS, C. Globalization, Development and the Mass Media. London: Sage, 2007. ISBN 978-0-7619-6161-8. Poslední úprava: Miessler Jan, Mgr. (20.09.2017)
|
|
||
1) Exkurz systémovým myšlením o médiích 2) 3 modely mediálních systémů podle Hallina a Manciniho 3) Model demokratického korporativismu na příkladu Německa 4) Severské pojetí modelu demokratického korporativismu 5) Model polarizovaného pluralismu na příkladu Španělska 6) Francie jako enfant terrible polarizovaného pluralismu 7) Liberální model Spojených států amerických 8) Velká Británie jako příklad liberalismu per se 9) Mediální systém České republiky v komparativní perspektivě 10) Média v Islámském světě 11) Média a Asie Poslední úprava: Miessler Jan, Mgr. (20.09.2017)
|