PředmětyPředměty(verze: 978)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Počítačové hry jako nové médium - JJM222
Anglický název: Computer Games as New Media
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: letní
E-Kredity: 5
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:2/0, Zk [HT]
Počet míst: 40 / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Vyučující: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Studium počítačových her je mladá disciplína, která stále hledá svoji indentitu a metodologii a v souvislosti s tím i odpověď na otázku, čím jsou hry odlišné od ostatních médií a v čem se jim podobají. Přednáška se na počítačové hry zaměří z mnoha pohledů, jako jsou např. formální analýza, herní design, literární teorie, ludologie, kulturální studia, sociologie užití, mediální teorie, politická ekonomie aj. Bude postupovat od toho, jak hry fungují a nefungují, k tomu, jaká je jejich pozice v našem životě a v naší kultuře. Příklady budou zahrnovat vše od Pongu přes ZX Spectrum a Amigu až po Wii a League of Legends. Ačkoli se zmíní o strategiích herního designu, nejedná se o předmět, kde se studenti naučí navrhovat hry, ačkoli znalost média dobrému designu jistě napomůže. Každý student bude v průběhu výukového období plnit dílčí úkoly (formou příspěvků na blog), a vypracuje seminární práci v rozsahu cca 8 normostran. Další detaily jsou k dispozici v sylabu.


Poslední úprava: SVELCH (15.02.2016)
Sylabus

Počítačové hry jako nové médium

Vyučující: Jaroslav Švelch

Jedná se o humanitní předmět, a proto od studentů nevyžaduji technické znalosti. Podmínkou je ovšem schopnost číst teoretické texty v angličtině, neboť to je jazyk herních studií. Pro úspěšné ukončení předmětu se od studentů očekává aktivní účast, a vzhledem k tomu, že budeme hovořit o interaktivním médiu, očekává se interakce. Kdo má počítač-notebook, tablet či přenosnou konzoli, nechť je nosí s sebou. Na každou hodinu si účastníci nastudují zadané materiály, které budou k dispozici on-line (15-30 str.).

Každý/á student/ka splní tři úkoly:
1. anotaci historické hry, 2. semestrální úkol: krátkou analýzu (2-3 str.) jedné ze zadaných her, 3. Závěrečnou esej na herní téma (cca 8 str.). Úkoly 1 a 2 budou publikovány na společný blog předmětu. Esej musí být postavena na dialogu s existujícím akademickým textem z oblasti studia her. Může to být shrnutí, polemika, aplikace apod. Výsledné hodnocení se zakládá především na kvalitě eseje, s přihlédnutím ke kvalitě dvou kratších úkolů.

Aktuální informace a program semestru je k dispozici ZDE. Informace v prolinkovaném dokumentu jsou závazné.

Poslední úprava: SVELCH (15.02.2016)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK