| 
 | 
 | 
| 
 | ||
| Studium počítačových her je mladá disciplína, která stále hledá svoji indentitu a metodologii a v souvislosti s tím i odpověď na otázku, čím jsou hry odlišné od ostatních médií a v čem se jim podobají. Přednáška se na počítačové hry zaměří z mnoha pohledů, jako jsou např. formální analýza, herní design, literární teorie, ludologie, kulturální studia, sociologie užití, mediální teorie, politická ekonomie aj. Bude postupovat od toho, jak hry fungují a nefungují, k tomu, jaká je jejich pozice v našem životě a v naší kultuře. Příklady budou zahrnovat vše od Pongu přes ZX Spectrum a Amigu až po Wii a League of Legends. Ačkoli se zmíní o strategiích herního designu, nejedná se o předmět, kde se studenti naučí navrhovat hry, ačkoli znalost média dobrému designu jistě napomůže. Každý student bude v průběhu výukového období plnit dílčí úkoly (formou příspěvků na blog), a vypracuje seminární práci v rozsahu cca 8 normostran. Další detaily jsou k dispozici v sylabu.
 Poslední úprava: SVELCH (15.02.2016)
                                
                                 | 
| 
 | ||
| Počítačové hry jako nové médium Vyučující: Jaroslav Švelch Jedná se o humanitní předmět, a proto od studentů nevyžaduji technické znalosti. Podmínkou je ovšem schopnost číst teoretické texty v angličtině, neboť to je jazyk herních studií. Pro úspěšné ukončení předmětu se od studentů očekává aktivní účast, a vzhledem k tomu, že budeme hovořit o interaktivním médiu, očekává se interakce. Kdo má počítač-notebook, tablet či přenosnou konzoli, nechť je nosí s sebou. Na každou hodinu si účastníci nastudují zadané materiály, které budou k dispozici on-line (15-30 str.). Každý/á student/ka splní tři úkoly: Aktuální informace a program semestru je k dispozici ZDE. Informace v prolinkovaném dokumentu jsou závazné. Poslední úprava: SVELCH (15.02.2016)
                                
                                 | 

