Sociální teorie nových médií - JJM209
|
|
|
||
DŮLEŽITÉ: Tento kurz je povinný pro obor MSP a primárně určený pro studenty 2. ročníku tohoto oboru. Pokud kapacita nestačí pro všechny studenty 2.r.MSP, můžou být studenti jiných oborů a ročníků před zahájením semestru vyškrtnuti.
=================================================================================================================================================================================================================== Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí. Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2021)
|
|
||
Seznam povinné a doporučené literatury a program přednášek jsou v sylabu. Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2022)
|
|
||
Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu.
Plán přednášek: 1.Úvod 2. Teorie mediální změny 3. Skryté historie nových médií 4. Vize a designové ideologie nových médií 5. Plaform governance 6. Algoritmická moc 7. Šiřitelná média, virální obsah 8. Skupinová polarizace na sociálních médiích 9. Materialita a environmentální dopad nových médií 10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah
Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2022)
|
|
||
Prerekvizita - absolvování předmětu JJM201 Teorie masové a mediální komunikace Poslední úprava: Bednařík Petr, PhDr., Ph.D. (08.09.2015)
|