PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2015/2016
   Přihlásit přes CAS
Sociální teorie nových médií - JJM209
Anglický název: Social Theories of New Media
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2015 do 2015
Semestr: zimní
E-Kredity: 8
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, Zk [HT]
Počet míst: 72 / 72 (72)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Vyučující: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
Prerekvizity : JJM201
Je záměnnost pro: JJM085
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
DŮLEŽITÉ: Tento kurz je povinný pro obor MSP a primárně určený pro studenty 2. ročníku tohoto oboru. Pokud kapacita nestačí pro všechny studenty 2.r.MSP, můžou být studenti jiných oborů a ročníků před zahájením semestru vyškrtnuti.
===================================================================================================================================================================================================================

Cílem kurzu je přiblížit široké spektrum změn, kterými prošla a stále prochází společnost v souvislosti s nástupem a následným rozmachem takzvaných nových médií, přičemž takzvaná nová média jsou chápána ve smyslu nejen technologických procesů a zařízení, které se používají při výběru, přenosu a příjmu informací, ale i ve smyslu společenských procesů. Kurz je veden formou přednášek kombinovaných s diskusí.

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2021)
Literatura

Seznam povinné a doporučené literatury a program přednášek jsou v sylabu.

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2022)
Sylabus

Aktuální sylabus je dostupný v TOMTO průběžně aktualizovaném dokumentu.

 

Plán přednášek:

1.Úvod

2. Teorie mediální změny

3. Skryté historie nových médií

4. Vize a designové ideologie nových médií

5. Plaform governance

6. Algoritmická moc

7. Šiřitelná média, virální obsah

8. Skupinová polarizace na sociálních médiích

9. Materialita a environmentální dopad nových médií

10. AI, boti, automatizace a "falešný" (fake) obsah

 

Poslední úprava: Švelch Jaroslav, doc. Mgr. et Mgr., Ph.D. (15.02.2022)
Vstupní požadavky

Prerekvizita - absolvování předmětu JJM201 Teorie masové a mediální komunikace   

Poslední úprava: Bednařík Petr, PhDr., Ph.D. (08.09.2015)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK