|
|
|
||
Předmět se zabývá historií, současným stavem a souvislostmi mediálních výzkumů v ČR. Především se týká výzkumů, které mapují jednotlivé mediální tipy z hlediska jejich výkonnosti, tj. sledovanosti, poslechovosti, čtenosti atd. Předmět se věnuje těm nejrozsáhlejším a nejdůležitějším mediálním výzkumům. Výsledkem předmětu by mělo být vysvětlení a pochopení mediálních výzkumů pro fungování celého mediálního trhu v souvislostech.
Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (16.10.2013)
|
|
||
Seznámit studenty s nejdůležitějšími mediálními výzkumu v ČR v souvislostech, vysvětlit jejich důležitost pro fungování celého mediálního trhu. Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (16.10.2013)
|
|
||
Studijní podklady: Media Research Methods, Barrie Gunter, SAGE Publications, 2000 www.ato.cz www.unievydavatelu.cz www.abccr.cz www.spir.cz www.netmonitor.cz www.digizone.cz Tuček, Milan, Hana Friedlaenderová, MEDIAN. 2000. Češi na prahu nového tisíciletí. Praha: Sociologické nakladatelství SLON. 223 s. ISBN 80-85850-88-5 Tuček, Milan, Hana Friedlaenderová, MEDIAN. 2001. Evropa na prahu sjednocení: životní úroveň a životní styl ve vybraných zemích východní a západní Evropy. Praha: Median. 219 s. ISBN 80-902847-2-8.
Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (05.12.2013)
|
|
||
Rozsah výuky: 2/0 Zk Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (16.10.2013)
|
|
||
Písemný test (cca 5 - 7 otázek) vycházející z PŘEDNÁŠENÉHO obsahu. Každá otázka bude bodována. Sekundárním požadavkem je tedy účast na přednáškách. Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (16.10.2013)
|
|
||
* Stručný program přednášek: 1) Historie, smysl, základní rozdělení a základní rysy mediálních výzkumů v ČR 2) Důležitost mediálních výzkum - mediální výzkumy jako základní kámen mediálního trhu, základní mediální výzkumy po media tipech 3) Výzkum sledovanosti televize a jeho aplikace (TV metry) I 4) Výzkum sledovanosti televize a jeho aplikace (TV metry) II 5) Výzkum čtenosti tisku - MEDIA PROJEKT 6) Internet jako médium - výzkum internetu - NET MONITOR 7) Výzkum poslechovosti rádia - RADIO PROJEKT 8) Výzkum venkovní reklamy - OOH (Out of home) 9) Projekt MML, monitoring médií 10) Trendy mediálního výzkumu v ČR a ve světě, shrnutí Kurz bude zakončen písemným testem Poslední úprava: Novák Ondřej, Mgr. (16.10.2013)
|
|
||
magisterské studium oboru mediální studia Poslední úprava: KOPPLOVA (24.02.2011)
|