|
|
|
||
Poslední úprava: KOPPLOVA (12.10.2011)
sociologického výzkumu. Posluchači jsou seznámeni s etapami práce na výzkumu, s využitím kvalitativního výzkumu i specifických technik výzkumu trhu při zkoumání veřejného mínění. . |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Cílem je seznámit posluchače s teoretickými poznatky a praxí výzkumu veřejného mínění. Zejména s ohledem na jejich dovednost posoudit kvalitu prezentovaných výzkumů a adekvátně interpretovat jejich výsledky. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Studijní literatura: Black, T.: Doing quantitative research in the social sciences. London, Sage 2003 Corbetta, P.: Social Research, theory, method and technique. London, Sage 2003. Disman, M.: Jak se vyrábí sociologická znalost, Praha, Karolinum 1993 . Jeřábek, H. Úvod do sociologického výzkumu, Praha, Karolinum 1992. Kozel, R. : Moderní marketingový výzkum. Praha, Grada 2006. Morgan, D. L.: Ohniskové skupiny jako metoda kvalitativního výzkumu. Brno, Sdružení SCAN 2001. Noelleová, E.: Výzkum veřejného mínění, Praha, Svoboda l970. Šubrt, J. (ed.): Kapitoly ze sociologie veřejného mínění: Teorie a výzkum. Praha, Karolinum 1998.
Doporučená literatura: Asher, H.: Polling and Public. Washington, CQ Press 2004. Gallup, G.: Průvodce po výzkumu veřejného mínění. Praha, Orbis 1948. Diekmann, A. (ed).: Methoden der Sozialforschung. Wiesbaden, VS Verlag 2006. Kunštát, D.(ed): České veřejné mínění: výzkum a teoretické souvislosti. Praha, SoÚ 2006. Noelle - Neumann, E., Peterson, T.: Alle, nicht jeder. Einführung in die Methoden der Demoskopie. Munchen, Deutsches Tashenbuch Verlag 1996. Novák, I.: Výzkumy veřejného mínění. Praha, VŠE 1995. www.simar.cz
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Předmět je veden přednáškovou formou s důrazem na samostatné studium předepsané literatury. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Prokázání znalostí v písemném testu. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
1. Etapy práce na výzkumu, hypotézy ve výzkumu 2. Metody výběru 3. Indikátory, validita, reliabilita 4. Typy otázek v dotazníku, dramaturgie dotazníku 5. Postoje a jejich měření 6. Práce tazatele, dotazování face-to-face, telefonické dotazování, využití počítače 7. Analýza a interpretace dat, statistická chyba 8. Metodologie volebních výzkumů, exit-polls 9. Kvalitativní výzkum 10. Metody výzkumu trhu 11. Standardy kvality SIMAR
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Eliška Jungová, Dr., CSc. (27.04.2008)
Přijetí do magisterského studia. |