|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.12.2014)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (11.09.2014)
BRUIN, M. de, ROSS, K. (eds.). Gender and Newsroom Cultures. Identities at Work. Cresskill, New Jersey: Hampton Press, Inc., 2004. DAVIS, A. 2010. New Media and Fat Democracy: The Paradox of Online Participation. New Media & Society, 12(5), 745-761. GARNHAM, N. Political Economy and Cultural Studies: Reconciliation or Divorce? Critical Studies in Mass Communication, 12 (62-71), 1995. GOLDING, P., MURDOCK, G. Culture, Communications, and Political Economy. In: J. Curran, M.Gurevitch (eds) Mass Media and Society. London: Arnold, 1996. GOLDSMITH, J. WU, T. 2008. Kdo řídí internet? Iluze o světrě bez hranic. Praha: Nakladatelství Dokořán a Argo. 43-65. GROSSBERG, L. Cultural Studies vs. Political Economy: Is Anybody Else Bored with this Debate? Critical Studies in Mass Communication, 12 (72-81), 1995. HABERMAS, J. Strukturální přeměna veřejnosti. Praha: Filosofia, 2000. HERMAN, E. S. The Propaganda Model: A Retrospective. Propaganda, Politics, Power, Vol. 1: 1-14, 2003. Dostupné z http://human-nature.com/reason/01/herman.html KOUŘIL, V. Předpoklady liberálního dorozumívání: Model propagandy E.S. Hermana a N. Chomského. In: Média a realita 04. Sborník prací Katedry mediálních studií a žurnalistiky FSS MU Brno. Editovali Volek J., Binková, P. Brno: Masarykova univerzita, 2003. LAVIE, A., LEHMAN-WILZIG, S. 2003. Whose News? Does Gender Determine the Editorial Product? European Journal of Communication. 18, 5-29. MARX FERREE, M., GAMSON, W. A., GERHARDS, J., RUCHT, D. Four Models of the Public Sphere in Modern Democracies. Theory and Society, Vol. 31, No. 3, 2002, p. 289-324. McCHESNEY, R. W. The Political Economy of the Mass Media. Edward S. Herman interviewed by Robert W. McChesney. Monthly Review, 1989. Dostupné z http://www.chomsky.info/onchomsky/198901--.htm McCHESNEY, R. W. The Political Economy of Media. Enduring Issues, Emerging Dilemmas. New York: Monthly Review Press, 2008 (s. 25-66, 83-96, 117-153). McLAUGHLIN, L. Beyond "Separate Spheres": Feminism and the Cultural Studies/Political Economy Debate. Journal of Communication Inquiry 1999, 23, 327-354. MEEHAN, E. R., MOSCO, V., WASKO, J. Rethinking Political Economy: Change and Continuity. Journal of Communication. Autumn 1993, No. 43, 4. ProQuest Social Science Journals, s. 105. MOSCO, V. The Political Economy of Communication. Rethinking and Renewal. London, Thousand Oaks, New Delhi: Sage Publications, 1996. MOSCO, V., HERMAN, A. Critical Theory and Electronic Media. In: Theory and Society, Vol. 10, No. 6, Netherlands: Elsevier Scientific Publishing Company, 1981. ZOONEN, L. van. 1988. Rethinking Women and the News. European Journal of Communication. 3, 35-53. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Lenka Vochocová, Ph.D. (04.12.2014)
Osnova:
Podmínky pro zápis: přijetí do magisterského studia Podmínky pro splnění studijních povinností: 1) Vypracování závěrečné seminární práce (50 %) 2) Závěrečná rozprava o nastudované literatuře (50 %) Aktivní účast v semináři a průběžné studium textů je pro studující značnou výhodou, přestože přímo nepodmiňuje úspěšné složení zkoušky. Instrukce k vypracování seminární práce: Text musí vycházet z tematických okruhů úzce souvisejících s kurzem. Může se jednat jak o rešeršní stať, která doplňuje vybranou četbu o srovnání s tematicky nebo metodologicky příbuznou literaturou (minimálně 4 odborné texty dle vlastního výběru nebo ze seznamu literatury ke kurzu) a přináší nový pohled na diskutovaná témata, tak o vlastní výzkumnou nebo analytickou stať. Výzkumná/analytická stať musí mít relevantní teoretický úvod, jasně vymezenou metodologii a použitou metodu (nebo soubor metod) a přehledně představené výsledky, případně jejich interpretaci. Seminární práce musí mít podobu vědeckého textu s poznámkovým aparátem, respektováním citačních norem a seznamem použité literatury. Požadovaný rozsah práce: 8-15 normostran. Termín odevzdání práce: vždy nejpozději 1 týden před termínem ústní zkoušky. Hodnocení seminární práce tvoří 50 % celkového hodnocení. Organizace studia: předmět je veden formou semináře s přednáškovými úvody, domácí přípravou (četbou textů) a aktivní diskusí Zakončení: předmět je zakončen zkouškou (viz podmínky pro splnění studijních povinností) |