|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
V zimním semestru (ZOA I.) je naplánováno nejprve teoretické a posléze praktické osvojení kvantitativní obsahové analýzy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
Získání přehledu o možných přístupech k analýze zjevných i latentních obsahů mediální komunikace a osvojení si základních pravidel různých metodických přístupů, jejich vhodnost, použitelnost, využitelnost a proveditelnost. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
Schulz, W., Hagen, L., Scherer, H., Reifová, I. (1998): Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum Trampota, T., Vojtěchovská, M. (2010): Metody výzkumu médií. Praha: Portál Berger. A.A. (1998): Media Research Methods. Thousand Oaks: SAGE Disman, M.(1993): Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum Hansen, A., Cottle, S., Negrine, R., Newbold, C. (1998). Mass Communication Research Methods. Houndmills, Basingstoke, Hampshire: Palgrave. Bonfadelli, H. (2002). Medieninhaltsforschung. Konstanz: UVV
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
První tři až čtyři "metodologická" setkání probíhá výuka přednáškovou formou. Poté jednotlivé výzkumné kroky seminářovou formou. Prosincový sběr dat individuálně. V závěrečných dvou setkáních prezentace výsledků, diskuse. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
1) Nastudování základních metodologických principů, přednášených v úvodních setkáních 2) Vypracování a prezentace vlastní analýzy (příp. převzetí a správné provedení části kolektivního výzkumu) |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
1. Proč zkoumat obsahy (postavení mediálních obsahů a jejich analýz v kontextu mediálních studií; vědecko-výzkumná paradigmata; základní typologie analytických přístupů |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jan Křeček, Ph.D. (30.09.2013)
Žádné. |