|
|
|
||
Poslední úprava: KOCOURKOVA (12.02.2010)
|
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
Podat přehled marketingových strategií v uvedeném období a přiblížit ekonomické i další aspekty vztahu reklamy a periodického tisku. V širších souvislostech poukázat na vliv reklamy při utváření tzv. konzumní společnosti. |
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
o Borscheid, P., Wischermann, C. (vyd.): Bilderwelt des Alltags. Werbung in der Konsumgesellschaft des 19. und 20. Jahrhunderts. 1995, Stuttgart: Franz Steiner o Brabec, J.: Jak prodávat s úspěchem. [1946], Praha: Tiskárenské a vydavatelské družstvo čs. obchodnictva o Furst, R.: Verpackung-gelobt, getadelt, unentbehrlich. Ein Jahrhundert Verpackungsindustrie. 1973, Düsseldorf o Kohout, J., Vančura, J.: Praha 19. a 20. stol. Technické proměny. 1986, Praha: SNTL o Jak jsem začínal. (bez data), Brno o Kniha o reklamě. 1940, Praha o Laudová, V.: Vývěsní štíty. In: Panorama 1975, č. 3, s. 20-24 o Presse und Geschichte. Neue Beiträge zur historischen Komunikationsforschung in Deutschland. 1993, Berlin: Akademie o Reinhard, D.: Von der Reklame zum Marketing. Geschichte der Wirtschaftswerbung in Deutschland. 1993, Berlin: Akademie o Sandgruber, R.: Die Anfänge der Konsumgesellschaft. Konsumgüterverbrauch, Lebensstandard und Alltagskultur in Österreich in 18. und 19. Jahrhundert. 1982, Wien: Veralg für Geschichte und Politik o Šindler, Z.: Moderní reklama. 1906, Praha: Fr. Šimáček o Štembera, P.: Český plakát 19. stol (1840-1890). Grapheion 2/1997 o Štembera, P.: Firmy a jejich reklama. Strategie 9/1997 a 3/1998 o Vošahlíková, P.: Počátky reklamy v Čechách. Dějiny a současnost 5/1998, roč. 20, s. 24-29 o Vošahlíková, P.: Zlaté časy české reklamy. 1999, Praha: Karolinum Mataja Victor, Die Reklame. Leipzig, 1912; Reinhard Dirk, Von der Reklame zum Marketing. Berlin, 1993; Šindler Zdenko, Moderní reklama. Praha, 1906; Štembera Petr, Firmy a jejich reklama. In: Strategie, 1997, č. 9, 1998, č. 3; Okruh doporučené literatury je aktualizován a přizpůsobován zvolenému tématu ročníkové práce. |
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
Základním metodologickým východiskem je historická komparace s využitím sociologických a antropologických postupů. |
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
Znalost problematiky v předneseném rozsahu, samostatné studium k tématu ročníkové práce. |
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
Podmínky ukončení: Pravidelná a aktivní účast na výuce, samostatná práce o rozsahu 6-10 stran na dohodnuté téma a úspěšné složení závěrečné zkoušky. V přednášce se studenti seznámí s právními, hospodářskými a technickými podmínkami rozvoje reklamy v českých zemích. Získají informace o běžných reklamních nástrojích, o politických souvislostech a využití uměleckých prostředků v obchodní propagaci uvedeného období. |
|
||
Poslední úprava: BLAHOVA (24.04.2008)
Běžná znalost historického vývoje od poloviny 19. století na úrovni středoškolského studia a přehled o dějinách evropské a zejména české žurnalistiky. |