PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Základy metodologie a statistiky a SPSS - JJM068
Anglický název: Principles of Methodology, Statistics and SPSS
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2010 do 2011
Semestr: oba
E-Kredity: 3
Rozsah, examinace: 0/3, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / 15 (30)
letní:neurčen / neurčen (30)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
Vyučující: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)
Cílem kursu je umožnit studentům získat elementární dovednosti při koncipování jednoduchých výzkumných úloh. Studenti by po absolvování kursu měli umět vyhodnotit údaje získané výzkumným šetřením. Současně by se měli stát kvalifikovanými uživateli sociologických výzkumů, kteří se budou umět orientovat v jejich typických výstupech (tj. v tabulkách a grafech) a budou umět správně interpretovat jednotlivá zjištění.

Podmínky ukončení kursu:
Aktivní účast na přednáškách/seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu semestru, zvládnutí základní terminologie a osvojení praktických dovedností, úspěšné absolvování závěrečného testu.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)

Wonnacot T.H., Wonnacot R.J.: Statistika pro obchod a hospodářství. 1993, Praha: Victoria Publishing

Jeřábek, H.: Úvod do sociologického výzkumu. 1992, Praha: FSV UK

Přibová, M.a kol.: Marketingový výzkum v praxi. 1996, Praha: Grada

Sylabus
Poslední úprava: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (03.10.2010)

Úvod do problematiky společenskovědního výzkumu; fáze výzkumu

Klasifikace znaků; typy dat

Základní seznámení s programem SPSS; orientace v menu

Příprava datové formy; definice proměnných

Úprava formy; rozdělování a spojování datových souborů

Jednorozměrný popis dat; vysvětlení klíčových veličin

Dvourozměrný popis dat

Analýza výčtových otázek

Analýza korelací

Interpretace dat a příprava závěrečných výstupů

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK