Základy metodologie a statistiky a SPSS - JJM068
|
|
|
||
Cílem kursu je umožnit studentům získat elementární dovednosti při koncipování jednoduchých výzkumných úloh. Studenti by po absolvování kursu měli umět vyhodnotit údaje získané výzkumným šetřením. Současně by se měli stát kvalifikovanými uživateli sociologických výzkumů, kteří se budou umět orientovat v jejich typických výstupech (tj. v tabulkách a grafech) a budou umět správně interpretovat jednotlivá zjištění.
Podmínky ukončení kursu: Aktivní účast na přednáškách/seminářích, průběžné plnění dílčích úkolů zadávaných v průběhu semestru, zvládnutí základní terminologie a osvojení praktických dovedností, úspěšné absolvování závěrečného testu. Poslední úprava: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|
|
||
Wonnacot T.H., Wonnacot R.J.: Statistika pro obchod a hospodářství. 1993, Praha: Victoria Publishing Jeřábek, H.: Úvod do sociologického výzkumu. 1992, Praha: FSV UK Přibová, M.a kol.: Marketingový výzkum v praxi. 1996, Praha: Grada Poslední úprava: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|
|
||
Úvod do problematiky společenskovědního výzkumu; fáze výzkumu Klasifikace znaků; typy dat Základní seznámení s programem SPSS; orientace v menu Příprava datové formy; definice proměnných Úprava formy; rozdělování a spojování datových souborů Jednorozměrný popis dat; vysvětlení klíčových veličin Dvourozměrný popis dat Analýza výčtových otázek Analýza korelací Interpretace dat a příprava závěrečných výstupů Poslední úprava: Remr Jiří, Mgr., Ph.D. (03.10.2010)
|