PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2010/2011
   Přihlásit přes CAS
Média a společnost D - JJM016
Anglický název: Media and Society D
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2010 do 2010
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/3, Z [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (22)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
Garant: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Soubory Komentář Kdo přidal
stáhnout seminar-pozvanka-a.pdf Pozvánka PhDr. Vojtěch Brdička
Anotace -
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (17.09.2011)
Seminář Média a společnost D se bude věnovat tématu historie českých a slovenských televizních seriálů, které byly natočeny v letech 1959 - 1989. Cílem bude ukázat, jak se tento žánr v produkci Československé televize vyvíjel. Pozornost bude věnována otázce, jak byla do seriálů zakomponována ideologie. Současně bude poukázáno na dobovou recepci jednotlivých televizních seriálů.
Cíl předmětu
Poslední úprava: PhDr. Vojtěch Brdička (16.09.2013)

1) Seznámit účastníky s aktuálními kritickými reflexemi síťových médií: Jak tato média ovlivňují naší každodennost, jak se mění vztah virtuálního a reálného světa, jaké informační (politické, sociální a reklamní) kampaně byly umožněny až prolnutím světů zprostředkované interakce a zprostředkované kvazi-interakce v prostředí internetu a sociálních sítí?

2) Každý dnes používá aktivně síťových médií. Proto bude druhým cílem reflektovat, do jaké míry tato média vstupují do jeho individuálního života, co jejich použití přináší, co naopak znemožňuje.

3) Třetím a hlavním účelem semináře je společně s jeho účastníky začít reflektovat české prostředí síťových médií rámci odborného internetového serveru, tj. každý účastník bude zároveň nejen seznámen s konkrétními teoriemi a metodologiemi, ale zároveň by měl být schopen je aplikovat a popularizovat. Seminář je proto určen zejména pro studenty s výjimečným zájmem o síťová média a kampaně, které se v jejich rámci šíří. Seminář je spíše vhodný pro studenty 1. ročníku, jelikož projekt pravděpodobně přesáhne rámec jednoho semestru.

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Vojtěch Brdička (16.09.2013)

 1) Vzhledem k projektovému charakteru semináře je třeba, aby se účastnici byli přítomni pravidelně (max. 1 neomluvená absence). Aktivní účast je nutným předpokladem pro zápočet.

2) Každý účastník bude jednou v průběhu semestru prezentovat v rámci semináře jednu vybranou (politickou, sociální, reklamní) kampaň v síťových médiích

3) Každý účastník v průběhu semestru přidá nejméně 3 příspěvky na odborný internetový server o kampaních v síťových médiích.

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (17.09.2011)

Literatura k tématu televizní historie v Československu se nalézá v sylabu předmětu Vývoj televizního vysílání v českých zemích. Na webových stránkách www.koncelik.eu studenti naleznou některé odborné texty k tématu v úplném znění.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D. (17.09.2011)

Seminář bude probíhat vždy v úterý od 14.00 do 15.20 hod v místnosti č. 14. Každé setkání bude vždy věnováno dvěma seriálům. Přesný rozpis bude sestaven na začátku semestru. Studentům budou v rámci každého semináře promítnuty ukázky ze seriálu. Na semináři budou vyučující hovořit o okolnostech vzniku televizního seriálu a zařadí jej do dobového kontextu televizní produkce Československé televize. Úlohou studentů bude prezentovat, jakým způsobem vybraný seriál byl popisován a hodnocen v tehdejším tisku.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK