PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2017/2018
   Přihlásit přes CAS
Vybrané otázky mediálního vzdělávávání - JJB626
Anglický název: Selected Questions of Media Education
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2017 do 2017
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:písemná
Rozsah, examinace: zimní s.:6/0, Zk [HT]
Počet míst: 62 / neurčen (62)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět pro jiné fakulty
předmět z jiné fakulty
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Radim Wolák
Vyučující: PhDr. Radim Wolák
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (06.11.2020)
Předmět určený studentům, kteří se hlouběji zajímají o problematiku mediálního vzdělávání a rozvoje mediální gramotnosti v našem i mezinárodním kontextu.
V ideálním případě je určen studujícím, kteří již absolvovali předmět - Mediální výchova: projekt - a mají zájem svou práci více prohloubit či se podrobněji věnovat určité oblasti - vybrané otázce mediálního vzdělávání.
Cílem předmětu je umožnit studujícím rozvinout své projekty v oblasti mediálního vzdělávání a prohloubit je co nejvíce tak, aby z toho plynul užitek pro studující i pro danou cílovou skupinu.
Předmět je významně individualizován, každý ze studentů si volí vlastní téma, pracuje na něm samostatně, má možnost konzultace s vyučujícím.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (06.11.2020)
Předmět VYBRANÉ OTÁZKY MEDIÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ je v zimním semestru 2020/2021 vyučován ve zvláštním režimu, který je více založen na individuálním jednání.
Každý se studujících zpracovává vlastní téma a postup konzultuje s vyučujícím.
  • Cílem předmětu je umožnit studujícím hlouběji proniknout do jimi vybrané oblasti mediálního vzdělávání.
  • Předmět je proto založen ponejvíce na samostatné práci a vyžaduje hluboký vnitřní zájem o téma.
  • Předpokladem je, že student má povědomí o problematice mediálního vzdělávání.
  • Každý z účastníků si zvolí vlastní téma - VYBRANOU OTÁZKU - (může to být téma, jemuž se již věnoval v rámci předmětu Mediální výchova: projekt) a navrhne způsob jeho rozpracování.
  • Záměrem je uchopit některé téma více do hloubky a vytvořit výstup, který pomůže rozvoji mediálního vzdělávání (může jít o výzkum, metodiku, studii, popularizační výstup...)
  • Tuto otázku po dohodě s vyučujícím rozpracuje do svébytného projektu, který uvede v praxi.

 

POSTUP V PRŮBĚHU SEMESTRU A TERMÍNY:

Níže předkládám návrh na postup v průběhu předmětu, jsem si vědom, že je výsostně individualizován, což klade vyšší nároky na studijící i na vyučujícího, ale věřím, že to společně zvládneme tak, aby byl předmět a Vaše práce v něm přínosem pro Vás, a vzniklé výstupy pak i k užitku někomu jinému. Děkuji Vám moc za spolupráci!

1) VÝBĚR TÉMATU A ZÁMĚR PROJEKTU. Každý ze studujících si vybere téma, kterému by se v rámci předmětu rád hlouběji věnoval. Může se jednat o rozšíření projektu zpracovávaného v rámci předmětu Mediální výchova: Projekt, ale i o téma zcela nové. Důležité je aby se jednalo o téma, které se věnuje problematice mediálního vzdělávání a jeho zpracování bylo přínosem k rozvoji mědiální gramotnosti určité skupiny populace. Téma i rozsah projektu je na individuální volbě každého z vás, důležité je, abyste byli vnitřně přesvědčeni o smysluplnosti svého konání a jeho přínosu pro Vás i pro ostatní. Na emailovou adresu wolak@fsv. cuni.cz zašlete stručný popis Vašeho záměru, z něhož bude patrné:

  • Co chcete dělat
  • Proč to chcete dělat
  • Jak to chcete dělat

Email ať má, prosím, v předmětu: JJB262_Příjmení_Jméno_Název projektu

Projekty je možno zpracovávat i ve dvojici či ve skupině. Důležitou podmínkou je aplikovatelnost výstupu (např. pokud je výstupem metodika pro výuku či scénář výukové hodiny, měl by být následně - až to bude možné - odučen, je-li výstupem scénář rozhlasového pořadu, měl by být následně natočen atd.)

Záměr, prosím, zašlete do 23. listopadu (email wolak@fsv.cuni.cz - k záměru připojte telefonický kontakt)

2) KONZULTACE PROJEKTU Následně je nutné projekt konzultovat telefonicky s vyučujícím, tak, abyste doladili finální výstup. Domluva hovoru proběhne individuálně, na telefonu 737 132 180. Prosím, termín hovoru je třeba domluvit. Z konzultace bude vytvořen záznam, kde budou stanovena individuální kritéria pro zakočnení předmětu včetně záměru finální aplikace.

3) REALIZACE PROJEKTU Po dohodně s vyučujícím projekt vytvoříte. Termín odevzdání je nejpozději do 31. 1. 2021. Projekt bude posouzen ve vztahu k domluveným kritériím.

4) APLIKACE PROJEKTU bude dosti individuální a závislá na aktuální situaci. Její podoba bude součástí domluvy s vyučujícím.

Děkuji Vám moc předem za čas a zájem věnovaný předmětu. Těším se na výstupy a srdečně zdravím!

Radim Wolák 737 132 180, wolak@fsv.cuni.cz

 

Literatura
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (06.11.2020)

Literatura bude doporučována individuálně dle vybranách témat.

K problematice zavádění mediální výchovy do vzdělávacího systému v ČR najdete základní přehled zde

 

 

 

 

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK