|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
CD ROM metodiky Rozumět médiím - heslo na vyžádání.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Doporučené očekávané výstupy DOV - gymnázia.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Doporučené očekávané výstupy DOV - základní vzdělávání.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Mediální výchova v ČR - text o zavádění mediální výchovy do vzdělávacího systému v ČR.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
RVP ZV 2013.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Struktura projektu - metodika.pdf | PhDr. Radim Wolák | ||
Ukázka metody deliberace - Vypal si Lidice.pdf | PhDr. Radim Wolák |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (12.05.2017)
Okruhy: Mediální výchova a mediální gramotnost - základní vhled do tématu, definice pojmů, východiska a témata mediální výchovy, úrovně mediální výchovy, mediální výchova v českém vzdělávacím systému, dějiny mediálního vzdělávání, mediální gramotnost Mediální výchova ve školách, přístupy k mediální výchově, metodické materiály, možnosti realizace - příprava projektu Mediální výchova v praxi, metody, ukázky, projekty |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (15.10.2019)
Podmínkou pro absolvování předmětu je vypracování a obhajoba závěrečného projektu (podporujícího rozvoj mediální gramotnosti určité skupiny - primárně jde o tvorbu metodického materiálu pro učitele ZŠ či SŽ, ale je možné i žádoucí hledat i jiné formy výstupů, které budou mít praktické využití v mediálně - vzdělávací praxi). Nejlepší je, pokud student uvede projekt rovnou v život (uskuteční jej, odpřednáší, předá škole atd.). Podoba a možnosti zakončení předmětu budou nastíněny během přednášek. Záměrem vyučujícího je motivovat studenty k tomu, aby si sami našli smysluplné téma, které je jim blízké a zdá se jim z pohledu mediálního vzdělávání zásadní, a to se pokusili metodicky uchopit tak, aby bylo předatelné ve výuce (či jinde). Průběh semestru: 1 - úvodní setkání, seznámední s tématem, základní půdorys mediálního vzdělávání v ČR, vývoj mediální výchovy, cesta MV do vzdělávacího systému, základní tradice a přístupy, pilíře mediální gramotnosti, témata mediální výchovy a jejich proměny 2 - mediální výchova v praxi - podoby a přístupy v českých školách, mimoškolní aktivity a projekty, učebnice, pomůcky, témata, metodika. 3 - individuální konzultace témat
Studenti nejprve konzultují zvolené téma a podobu projektu s pedagogem a domluví se na rámcovém způsobu jeho realizace. Po dohodě s vyučujícím mohou projekt zpracovávat, případně průběžně konzultovat. Projekt je nutné odevzdat k posouzení do stanoveného termínu prostřednictvím emailu wolak@fsv.cuni.cz. Projekty budou vyhodnoceny do xxxxx a schváleny případně vráceny k dopracování. Dřívější odevzdán je možné, termín vyhodnocení bude stanoven po dohodě.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radim Wolák (12.05.2017)
Povinná literatura BROKLOVÁ, Zdeňka (2008). Média tvořivě: pro 2. stupeň ZŠ a střední školy: mediální tvorba, mediální výchova, využití médií ve výuce, technické dovednosti. Kladno: AISIS. ISBN 978-80-904071-1-4. WOLÁK, Radim (2013). Methodological Materials for Teaching Media Education in the Czech Republic: Prematurely Obsolete or Insuffi cient Support? In: ePedagogium, roč. 13, č. 2, s. 93-109. ISSN 1213-7758 Konkrétní aktuální povinná literatura bude upřesněna v rámci setkání a bude k dispozici na www.medialnigramotnost.cz Doporučená literatura BÍNA, Daniel (2005). Výchova k mediální gramotnosti. České Budějovice: Jihočeská univerzita. ISBN 80-7040-844-8. WOLÁK, Radim - JIRÁK, Jan (2009). Mediální výchova v ČR - rok poté. In: Slobodová, B. - Višňovský, J. (eds). Quo vadis mass media: zborník z doktorandskej konferencie. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda, s. 564-574. ISBN 978-80-8105-123-4. |