|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
Cílem předmětu je poskytnout přehled o komplexitě vztahů mezi mediální sférou a společností. Absolvováním předmětu studenti získají základní povědomí o sociologii médií a hlavních oblastech tohoto pole společenskovědního bádání. Toto porozumění jsou schopní použít k vlastnímu uchopení vztahů mezi mediální sférou a společností a k identifikování relevantních teorií pro podrobnější zkoumání jednotlivých aspektů těchto vztahů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
CASTELLS, M. (1996) The Rise of Network Society. Basil Blackwell. CURRAN, J. ed. (2010) Media and Society (5th ed.). Bloomsbury Academic. van DIJK, J. (2012) The Network Society (3rd ed.). Sage. FUCHS, C. (2008) Internet and Society: Social Theory in the Information Age. Routledge. GANS, H. (1979) Deciding What’s News: A Study of CBS Evening News, NBC Nightly News, Newsweek, and Time. Northwestern University Press. SCHUDSON, M. (1983) The Sociology of News. W.W. Norton. SHOEMAKER, P., RESSE, S. (2014) Mediating the Message in the 21st Century: A Media Sociology Perspective. Routledge. SPARKS, C. (2007) Globalization, Development and the Mass Media. Sage. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
Přednáška uvádějící do kontextu četbu související s probíranými tématy, představení a společná diskuze hlavních myšlenek klíčových textů. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
Předmět je možné úspěšně ukončit získáním minimálně 51 bodů. Ty je možné získat za kritická shrnutí četby, recenzi a závěrečný esej. Je na vlastním uvážení studentů, které úkoly vypracovat pro získání potřebného počtu bodů. Požadavky na jednotlivé úkoly budou upřesněny během prvního setkání. 30 % 10x Kritické shrnutí četby z každého z deseti okruhů (10x 3 %, pokaždé 1-2 strany). 20 % Recenze (2-3 strany) na některou knihu související s tématem kurzu. 50 % Závěrečný esej (6 a více stran včetně odkazů na literaturu) na téma související s obsahem kurzu. Hodnocení: A: 91-100, B: 81-90, C: 71-80, D: 61-70, E: 51-60, F: <51 |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jan Miessler (15.02.2021)
A Úvod, hlavní paradigmata 1 Paradigmata sociologie médií B Kultura, publikum, spektákl 4 Mediální kultura, masová kultura, populární kultura C Sociologie nových médií 7 Mediální technologie |