PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2022/2023
   Přihlásit přes CAS
Metody výzkumu médií - JJB604
Anglický název: Metods of Media Research
Zajišťuje: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2020
Semestr: letní
E-Kredity: 9
Způsob provedení zkoušky: letní s.:písemná
Rozsah, examinace: letní s.:6/0, Zk [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (5)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět pro jiné fakulty
předmět z jiné fakulty
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Jiří Remr, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (09.05.2020)
Kurz seznámí studenty se základními pojmy používanými ve výzkumné praxi; fázemi výzkumného procesu, popisem jednotlivých výzkumných metod (dotazníková šetření, interview, obsahová analýza, pozorování); nejčastěji realizovanými typy výzkumů (ad hoc studie, panelová šetření trackingové výzkumy). Studenti budou seznámeni s nejvýznamnějšími výzkumnými projekty v oblasti mediálního výzkumu; konkrétními okruhy problémů mediálního výzkumu v minulosti a formami jejich řešení. V rámci předmětu budou studenti obeznámeni se současnými hlavními projekty v oblasti výzkumu médií v Česku.
Literatura
Poslední úprava: Mgr. Jiří Remr, Ph.D. (28.02.2017)

Povinná literatura

BABBIE, E. (1995): The Practise of Social Research. London: Wadsworth Publishing Company.

BERELSON, B. R.-LAZARSFELD,P. F.-McPHEE, W. N. (1954): Voting. A Study of Opinion Formation in a Presidential Campaign. Chicago-London: The University of Chicago Press.

HAGUE, P. (2003): Průzkum trhu. Brno: Computer Press.

JEŘÁBEK, H. (1992): Úvod do sociologického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. 

PŘIBOVÁ, M .a kol. (1996): Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada

TRAMPOTA, T. - VOJTĚCHOVSKÁ, M. (2010): Metody výzkumu médií. Praha: Portál.

 

Doporučená literatura

JEŘÁBEK, H. (1997): Paul Lazarsfeld a počátky komunikačního výzkumu. Praha: Karolinum

LOWERY, S. - DE FLEUR, M. L. (1983): Milestones in Mass Communication Research. Media Effects. New York-London: Longman

SCHULZ, W., HAGEN, L., SCHERER, H., REIFOVÁ I., KONČELÍK, J. (2011): Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK