Kurz poskytuje nástroje k porozumění pozici, úloze a struktuře nových médií v kultuře a společnosti. Nejprve se věnuje konceptu novosti a vývoji a apropriaci mediálních technologií, poté se zaměří na obecné a specifické teorie médií, měnící se úlohu publika a dopad informačních technologií na společnost. Otázky, které si budeme klást, jsou například: Co je na nových médiích opravdu nového? Kdo určuje, který způsob komunikace přežije, který se promění a který se odsune na okraj? Do jaké míry ovlivňuje komunikační technologie, kterou používáme, obsah sdělení?
Poslední úprava: SVELCH (15.09.2013)
This course will provide instruments for understanding the position, role and structure of the new media in culture and society. Firstly it deal with the concept of newness and with the development and appropriation of media technologies, then it will focus on general and specific media theories, the changing role of the public and the effect of information technologies on the society. Questions we will ask are for example: What is really new on the new media? Who determines which way of communication will survive, which will be modified and which will be shifted aside? To what amount does communication technology which we use influence the content?
Sylabus
Poslední úprava: SVELCH (15.09.2013)
Kurz probíhá formou přednášky provázené diskusemi (seminář není oddělený od přednášky). Od studentů se vyžaduje pravidelná účast, živá a inteligentní aktivita v diskusích a schopnost číst texty z mediální teorie v angličtině. K úspěšnému ukončení předmětu je třeba 1. být připravený/a na diskusi četbou zadané literatury a interakcí se zadanými médii; 2. připravit seminární práci z oblasti nových médií (60 % známky); 3. složit jednoduchý test (40 % známky). Podrobná osnova viz prezentace z hodin.
Práce musejí odpovídat požadavků vzneseným v dokumentu POKYNY K PRÁCI, který je k dispozici v SISu.